Rabu, 21 Januari 2015

Tips | Elak buasir ketika hamil

Apa itu buasir?

[caption id="" align="aligncenter" width="500" caption="Sumber : Wiki"]image[/caption]



Buasir (piles) ialah sejenis urat simpul (vena varikos) yang berlaku di bahagian dubur, dan ia boleh menyebabkan kesakitan. Terdapat beberapa salur darah lembut di dalam salur dubur. Salur dubur ialah tiub pendek yang menghubungkan rektum dengan dubur (anus). Ia membantu anda mengeluarkan najis dengan cara merembeskan mukus semasa anda membuang air besar.

Salur darah di dalam salur dubur ini boleh membengkak dan terkeluar semasa atau selepas anda membuang air besar. Anda mungkin boleh merasanya sebagai benjolan kecil dan lembut di dalam atau di sekeliling dubur anda.

Simptom-simptom lain yang boleh dikesan adalah:

✒ Darah merah terang selepas anda membuang air.
✒ Gatal di sekeliling dubur.

Mengapakah wanita hamil mengalami buasir?

Semasa anda hamil, jumlah darah dalam badan anda bertambah. Pada masa yang sama, tahap hormon progesteron yang tinggi mengendurkan dinding salur-salur darah.

Salur-salur darah di bawah uterus (rahim) anda pula lebih berkemungkinan untuk membengkak dan meregang akibat tekanan yang diterima daripada berat bayi anda yang sedang membesar. Inilah sebabnya mengapa anda lebih berkemungkinan mengalami buasir dan urat simpul apabila anda hamil. Sembelit, satu lagi masalah berkaitan kehamilan, juga boleh menyebabkan buasir.

Anda juga mungkin mendapat buasir apabila bersalin, iaitu semasa anda meneran untuk mengeluarkan bayi. Dianggarkan seorang dalam lima orang ibu mendapat buasir sehari selepas melahirkan. Biasanya buasir akan surut beberapa minggu selepas anda bersalin.

Buasir adalah perkara biasa semasa hamil. Jika anda pernah mengalaminya sebelum hamil, anda mungkin akan mengalaminya lagi. Ramai juga wanita yang mendapat buasir untuk kali pertama semasa mereka hamil. Dianggarkan kira-kira seorang daripada 10 wanita mendapat buasir dalam trimester ketiga.

Walaupun buasir adalah penyebab biasa pendarahan, apa sahaja pendarahan yang berlaku di bahagian dubur perlu diperiksa oleh doktor.

Jenis-jenis buasir

Buasir dalaman

Lazimnya, buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir yang getas dan menyebabkannya berdarah. Anda akan terlihat titisan darah yang berwarna merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas. Jika keadaan ini berlaku anda perlu mendapat bantuan perubatan, kerana darah tersebut mungkin datang dari sumber lain seperti ketumbuhan atau kanser kolorektum.

Buasir luaran

Buasir jenis inilah yang selalu kita dengar mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Jika buasir ini tersepit (bekalan darah akan terputus), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit. Gejala-gejala beginilah yang menyebabkan buasir jenis ini memerlukan perhatian dan rawatan perubatan. Apabila sahaja salur darah vena rektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir adalah sukar untuk ia dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya. Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan atau bebanan yang lebih ringan berbanding dengan yang dahulunya.

Bagaimana cara mengelakkan buasir?

Buasir adalah perkara biasa dalam kehamilan, ia boleh dielakkan. Cara terbaik ialah dengan memastikan anda tidak sembelit, supaya apabila anda membuang air besar, ia berjalan lancar dan mudah.

Tip-tip berikut akan membantu anda:

✒ Makan makanan yang berserat tinggi termasuk roti dan pasta bijirin penuh, nasi beras perang dan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran.
✒ Minum di antara enam dan lapan gelas air sehari supaya anda tidak ternyahhidrat.
✒ Cuba bersenam dengan kerap walaupun anda hanya mempunyai masa dan tenaga yang cukup sekadar untuk berjalan.
✒ Pergi ke tandas sebaik sahaja anda terasa hendak membuang air. Jika anda tunggu, najis anda akan jadi keras dan kering.
✒ Cuba naikkan kaki ke atas bangku semasa anda membuang air besar. Ini boleh membantu meluaskan ruang untuk najis keluar.
✒ Jika anda masih sembelit selepas mencuba tip-tip di atas, anda boleh minta pakar obstetrik anda untuk mempriskripsikan julap yang selamat diambil semasa hamil.
✒ Membuat senaman lantai pelvis setiap hari boleh membantu mengelakkan buasir daripada berlaku. Senaman ini meningkatkan peredaran darah di sekitar kawasan dubur dan menguatkan otot-otot dalam faraj dan perineum (bahagian di antara faraj dan dubur). Senaman tersebut juga boleh membantu semasa proses bersalin dan mempercepatkan proses pemulihan selepas bersalin.

Bagaimanakah saya boleh merawat buasir?

✒ Mandi air panas untuk mengurangkan kegatalan dan sakit.
✒ Elakkan dari menggaru tempat yang gatal kerana ini hanya akan membuatkannya lebih teruk.
✒ Gunakan tekanan sejuk seperti pek ais untuk melegakan kesakitan di sekitar dubur dan mengurangkan bengkak.
✒ Bersihkan tempat yang terjejas dengan lembut dan menyeluruh selepas anda membuang air besar.
✒ Selepas mencuci, lap dengan tuala lembut atau tisu tandas yang lembut untuk mengeringkannya.
✒ Gunakan tisu tandas putih yang tidak mempunyai bau.
✒ Cuba tolak masuk buasir yang terkeluar itu secara perlahan-lahan menggunakan jari yang bersih apabila anda mandi.

Anda juga boleh minta doktor anda mempriskripsikan ubat sapu yang lembut atau ubat jenis supositori (yang perlu dimasukkan ke dalam dubur) untuk melegakan kesakitan.

Dalam kebanyakan kes, buasir akan kecut atau hilang dengan sendiri apabila badan anda sembuh selepas melahirkan bayi.

[Sumber : BabyCenter, wiki]

▪□▪□▪□▪□▪□▪□▪□▪□▪□▪□▪□▪□▪□▪□▪

Namun, anda boleh mencuba kaedah semulajadi iaitu mengambil makanan tambahan/vitamin yang membantu mengelakkan sembelit, membantu memulihkan luka dan menguatkan otot dibahagian tersebut.

Produk-produk SHAKLEE yang dapat membantu adalah seperti berikut :-

OSTEMATRIX --》Berfungsi melancarkan pembuangan air besar serta mengurangkan sembelit yang boleh memudaratkan lagi luka dibahagian dubur.

OMEGA GUARD --》 Baik untuk sendi dan otot. Omega membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak kerana pesakit buasir akan mengalami kesakitan yang teruk ketika proses pembuangan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut.

ZINC COMPLEX --》Berfungsi menyembuhkan luka. Oleh itu, disarankan mengambil ZINC apabila tahap buasir adalah terum seperti darah keluar bersama najis ketika proses membuang. Ini mengakibatkan rasa sakit yang sangat perit dan boleh mengakibatkan buasir menjadi lebih teruk. Zinc ini akan menyembuh luka di bahagia dalam dubur.


[caption id="" align="alignnone" width="500" caption="Set Buasir"]image[/caption]



Amat penting merawat BUASIR ketika hamil terutamanya kerana banyak risiko yang tidak diingini berlaku terutamanya ketika selepas bersalin walaupun buasir mungkin hilang selepas bersalin.

4 FAKTA HEBAT VIVIX YANG PERLU ANDA TAHU!

4 FAKTA HEBAT VIVIX YANG PERLU ANDA TAHU!
=============================================






✒ 4 CARA VIVIX BERTINDAK iaitu :-

✔ Membaiki dan melindungi DNA
✔ Pengawalan genetik menjadi positif
✔ Meningkatkan tenaga diperingkat sel
✔ Melambatkan penghasilan AGE protein

✒ 4 RAMUAN HEBAT VIVIX iaitu :-

✔ Muscadine Grape : Anggur hebat ini adalah satu-satunya anggur di alam semulajadi yang mempunyai lebih dari satu krosom, yang mana saintis percaya ianya dapat mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan. Anggur ini adalah berbeza dengan anggur biasa.

✔ Purple Carrot : Sumber terbaik Vitamin A dan mengandungi phtokimia termasuk caretenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ianya juga mengandungi anthocyanins yang merupakan sumber antioksidan yang tinggi.

✔ Elderberry (Sambucus Nigra) : Satu daripada manfaat Elderberry ini adalah keberkesanannya dalam mengubati simpton flu, terutama sekali influanza B. Ia juga mengandungi flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat maka dengan itu ianya mampu mengukuhkan sistem imunasi badan kita.

✔ Polygonum Cuspidatum : Juga dikenali sebaga Knotweed Jepun adalah tumbuhan perenial yang besar berasal dari Asia, yang banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Ianya adalah sumber komersial resveratrol yang juga terdapat dalam ekstrak anggur merah dan juga biji anggur merah.

✒ 4 PERBEZAAN SHAKLEE

✔ KANDUNGAN UTAMA : Mengandungi Resveratrol yang mana tinggi & adalah cecair pekat (concentrated liquid) dan ianya bukan jus.

✔ PENERBITAN HASIL KAJIAN & PATEN : Menjalani hasil kajian sebanyak 2,340 hasil penerbitan dan telah dipatenkan.

✔ ASLI & SEMULAJADI : Vivix terbukti semulajadi dan tidak mengandungi bahan tambahan lain.

✔ NILAI ORAC (Oxygen radical absorbance capacity ) : ORAC adalah kaedah bagi mengukur kadar antioksidan di dalam sesuatu bahan. Vivix menduduki tempat teratas dengan nilai ORAC 5,048 berbanding yang lain dimana nilai ORAC jauh lebih rendah.

Lebih lanjut : VIVIX

Selasa, 20 Januari 2015

Penjagaan Diri & Kecantikan | Shaklee NutriWhite, Enfuselle, ProSante & Herbal Blend

Bismillah.

Sistem penjagaan diri dan kecantikan Shaklee bukan sahaja terdiri daripada maknanan tambahan malahan penjagaan luaran. Terdapat 3 jenis penjagaan luaran yang disediakan iaitu NutriWhite, Enfuselle, ProSante dan Herbal Blend.


NutriWhite dan Enfuselle adalah untuk penjagaan muka manakala ProSante adalah untuk penjagaan rambut serta untuk penjagaan harian adalah Herbal Blend.


NUTRIWHITE


NutriWhite dibangunkan oleh para saintis dan pakar penjagaan kulit di Jepun dan Amerika Syarikat dengan memilih campuran nutrien daripada 16 buah negara yang berlainan secara teliti. Kombinasi nutrien unik dengan paten tertunda ini digelar WhiteN-16 ekslusif untuk Shaklee.


Formula botani ini diperkaya dengan Vitamin C aktif serta deriavatif akar manis, yang diproses lebih daripada satu langkah bagi menekankan kecerahan kulit, membantu melicinkan permukaan kulit juga lebih segar dan bersinar. Kombinasi produk NutriWHite yang bertindak dengan 5 cara berbeza dapat memutihkan kulit dengan lebih cepat dan berkesan. Ianya satu penemuan terbaru dalam inovas penjagaan kulit dengan lebih cepat dan berkesan serta sangat tulen.


nw


Set NutriWhite terdiri daripada :-


✐ Daily Defense Whitening Essence (14583)
✐ Gentle Action Make-Up Remover (14580)
✐ Gentle Deep Foaming Cleanser (14581)
✐ Overnight Renewal Whitening Cream (14585)
✐ Soothing Radiance Whitening Softener (14582)
✐ Spot Whitening Treatment (14586)
✐ Ultimate Protection Whitening Lotion SPF 15 (14584)


 ENFUSELLE

[caption id="attachment_4367" align="aligncenter" width="500"]Enfuselle Skincare Enfuselle Skincare[/caption]

Enfuselle pula terdiri daripada 2 jenis kulit iaitu kulit normal-oily dan normal-dry. Penyelidikan nutrisi yang dijalankan selama 50 tahun bagi menciptakan set penjagaan kulit termaju di pasaran. Asas utama Enfuselle Skincare adalah Vital Repair+ COmplex iaitu campuran sinergi tujuh nutrien antipengoksida yang dihasilakn secara ekslusif yang lebih hebat berbanding nutries secara berasingan.


Enfuselle Basic System Normal-Oily terdiri daripada :-


✐ Purifying Cleansing Gel (32554)
✐ Purifying Toner (32504)
✐ Balancing Moisturizer (32537)
✐ Eye Treatment (32540)


Enfuselle Basic System Normal-Dry terdiri daripada :-


✐ Hydrating Cleansing Lotion (32543)
✐ Hydrating Toner (32505)
✐ Hydrating Moisturizer (32544)
✐ Eye Treatment (32540)


PROSANTE




[caption id="attachment_4366" align="aligncenter" width="500"]an_prosante ProSante Hair Care[/caption]

 

ProSante Hair Care pula adalah khas untuk penjagaan rambut agar sihat dan menawan. Lelaki mahupun wanita mengalami kerosakan rambut disebabkan diet yang tidak sihat, kurang nutrisi, proses kimia seperti mewrna rambut, kerinting dan sebagainya serta gaya hidup yang stress.


Ujian klinikal menunjukkan sistem penjagaan rambut ProSante secara semulajadi dapat mengurangkan kehilangan rambut sewaktu disikat, meningkatkan ketebalan dan mengurangkan kerosakan untuk semua jenis rambut. Sistem ProSante tidak mengheringkan rambut malah membantu rambut mengekalkan kelembapan dan melawan kerosakan rambut. Hasil daripada penggunaan ProSante ini adalh rambut yang menawan, berseri, tampak dan rasa sihat.


ProSante HairCare terdiri daripada :-


✐ Revitalizing Shampoo (31690)
✐ Purifying Shampoo (31691)
✐ Lightweight Conditioner (31643)
✐ Replenishing Conditioner (31644)
✐ Nourishing Scalp Treatment (31642)


PENJAGAAN HARIAN


Herbal Blend® Multi-Purpose Cream (39078)





[caption id="attachment_4371" align="aligncenter" width="440"]hand-cream Herbal Blend[/caption]

Herbal Blend adalah krim yang melegakan dan diuji secara klinikal ini berkesan untuk melembutkan kulit anda, termasuk kulit yang kasar dan keras pada lutut, siku dan kaki. Dirumus daripada ekstrak tulen herba semula jadi yang sungguh menyegarkan termasuk sej, horse chestnut, yarrow dan rosemary yang menyamankan dengan kesejukan mentol dan tidak melekit.

Sabtu, 17 Januari 2015

#ShakleeEffect | 4 Kisah Hebat dari Pengguna VIVIX

Bismillah..


Semakin ramai ibu dan ayah tersayang kini merasai kesan yang baik daripada pengambilan supplement shaklee. Sangat bertuah ibu dan ayah apabila dihadiahkan dengan supplement ini. Siapa yang tak nak tengok ibu dan ayah sihat kan?Antara Supplement yang mendapat perhatian anak-anak untuk si ibu dan ayah tak lain tak bukan ialah VIVIX! Ini kerana vivix adalah supplement berbentuk cecair dan untuk kesihatan yang menyeluruh.


Jom kita baca 4 KISAH HEBAT dari Pengguna VIVIX!




[caption id="attachment_4337" align="aligncenter" width="500"]AN_vivix01 Rahsia Ayah Cergs[/caption]

Rahsia Ayah Saya Cergas!!!


Dlu ayah antara yang paling susah nk telan ubat ke supplement lg la jauh


2 tahun lepas Ayah tekad berhenti merokok secara mendadak!!!


Lepas tu perubahan drastik pada diri Ayah!! Jadi kurus sgt cekung, craving untuk mende manis2x aja..dan ngantuk penat lemah semua ada


Ibu dan adik dah bersuara risau..suruh pi cek hosp
mmg mencabar juga


Sy pun amik alternatif untuk paksa ayah makan Vivix, Vitalea dan tambah Oste serta GLA...kongsi mkn dgn Ibu!!
Ibu smpi kne suap ayah setiap malam nk make sure ayah konsisten!


Sy bgtau konsisten br rasa impak! dan alhamdulillah, masuk tahun kedua dh ayah dan ibu konsisten dan mendapat #shakleeeffect nya!!


Ayah mmg kerja kuat..kehulu kehilir programnya..alhamdulillah, ikhtiar dgn Shaklee..Allah bg kesihatan Ayah kembali cergas!!


Alhamdulillah, syukur sgt dapat share manfaat Shaklee buat kedua orang tua ku!!!


Moga ayah ibu dan adik serta seluruh keluarga saya dan isteri sy sihat walfiat ikhtiar dgn Shaklee!!




[caption id="attachment_4338" align="aligncenter" width="500"]AN_vivix02 Antioksidan Semulajadi[/caption]

Tumor hilang selepas 2 minggu berVivix


Alhamdulillah.ikhtiar dgn Vivix
Sembuh dgn izinNya




[caption id="attachment_4339" align="aligncenter" width="500"]AN_vivix03 Supplement untuk ibu[/caption]

Untuk Ibu tersayang


Disaat mereka semakin dimamah usia


Disaat mereka mempunyai batasan kudrat


Marilah kt sama3x berbakti dan beri ikhtiar buat mereka melalui supplement


Vivix antara favourite supplement untuk orang tua kt!!!


InshaaAllah; masih ada masa untuk kt berbakti selagi mereka masih ada


Semuanya dgn izin Yang Maha Esa




[caption id="attachment_4340" align="aligncenter" width="500"]AN_vivix04 Supplement untuk Ibu[/caption]

Alhamdulillah, melihat Ibu kuat sekarang amat membahagiakan..usia semakin tua, keringat masih diperlukan dan Kesihatan harus diutamakan!


Ibu sebelum ni susah sgt nk makan ubat apatah lagi supplement!


Ku paksa juga bg Vivix dan Osteo untuk ibu rasai sendiri khasiat dan manfaatnya! Kt perlu ikhtiar untuk kekal sihat dan cergas!Apatah lagi ikhtiar itu untuk ibu kt


Sebelum mengenali Shaklee, ibu susah nk duduk dan naik tangga penat badan dan lelah!


Alhamdulillah, selepas consume Shaklee; Nutriferon, GLA, Collagen, Advanced Joint Health serta favourite skang OSTEOMATRIX dan VIVIX


Ibu boleh stay cergas lebih lama dan lebih sihat! Alhamdulillah


Dan tanpa disangka, Ibuku juga turut meluahkan kisah #shakleeeffect nya


Sayang Ibu! Moga Allah swt memelihara kesihatan Ibu


credit : YES ") We got #S'Effect

Khamis, 15 Januari 2015

Jan 2015 Promo | Vivix, Alfafa Complex & Vita-Lea for Children

Bismillah.

Promosi dari Shaklee pada bulan ini adalah seperti di bawah:-

[caption id="attachment_4345" align="aligncenter" width="500"]AN_IMG_21283495373064 Buy 6 Free 1 VIVIX & Alfafa Complex (S & L)[/caption]

 

[caption id="attachment_4346" align="aligncenter" width="500"]AN_IMG_21290446578568 Buy 2 --> Less 5% VIVIX & ALFAFA (S & L)[/caption]

 

 

[caption id="attachment_4344" align="aligncenter" width="500"]AN_IMG_21267347366598 BUY 3 FREE 1 VITA-LEA FOR CHILDREN[/caption]

 

✐ PM untuk ORDER/INFO lanjut : https://www.facebook.com/messages/vitamin2uarinajmeebangidannilai
✌ LIKE facebook kami : https://www.facebook.com/vitamin2uarinajmeebangidannilai
↻ Layari BLOG kami untuk INFO berkenaan produk : www.arinajmee.com
☏ Call/SMS/Watsapp : 0123956467
✍ Email : hello@arinajmee.com
# Instagram : bareeqa_solution
➲ Pos Laju : Seluruh Malaysia/Sabah/Sarawak
☞ COD : Bangi/Putrajaya/Nilai/Pajam dan sekitar
® SID : #889133

14 Jan | Selamat Ulang Tahun Sayang

Salam..

14 Januari tarikh istimewa buat sang suami. Hehe.
Selamat ulang tahun sayang - 1st dedikasi untuk beliau tahun 2009 haha.

Alhamdulillah dah bertambah usia dan kita dah sama series. 30's! Hehe. Benda yang paling kritikal tiap kali birthday ialah pikir nak bagi hadiah apa. Ikutkan incik somi takde pun takpe tapi yelaa wife mana duk diam kan? Nak beli wallet dia baru je beli..nak beli perfume pun dah mintak atai belikan kat uk tu.. apa lagi? Baju? Bab ni kena bawak dia dan kalo bawak dia komfem dia cakap tak payah. Kena terus je beli! Teringat la dia duk mencari selipar harian sebab crocs dia yang dah bertahun tu dah haus kat tapak. Punya la lama kan haha.

So mula mintak adik @ esah carikan sebab tengok kat website macam takde yang menarik. Teringat yang kat giant nilai tu bahagian luar ada kedai clarks, timberland etc. So 2 hari sebelum p la tengok. Dugaan nak buat sepraisss haha. Dah sampai sana incik somi call bitau dia kat rumah sebab balik cari barang dia kakaka. Masa tu bawak AafiyaNajya. Balik tu dia bercerita kat papa pasal hadiah. Haaa sudah!

Esoknya pergi lagi tapi sebelum amek AafiyaNajya kat skool. Malas bawak dia kang bocor rahsia hehe. Problem hari ke 2. Kunci rumah tertinggal dalam kete! Call incik somi bitau soh balik hantar kunci sebab nak keluar. Naseb ada kunci spare haha. Hadoii! Hadiah setel!

Malam incik somi main futsal kat taman rumah ni. So amek peluang buat kad. Haha pening layan 2 ANS nak buat macam-macam nih!

image

image

image

Setel buat kad AafiyaNajya konon-konon nak tunggu papa. 5minit tunggu dah tdo haha.
Bangun subuh dia pun bangun nak bagi kat papa.

image

Kebetulan 14.1 memang negeri sembilan cuti. So petang keluar amek tupperware yang beli ngan kak nor di kota kemuning. Lepas tu incik somi ajak p jusco bukit tinggi klang. Haha tempat datinf dulu. Incik somi bitau AafiyaNajya "Dulu mama selalu ajak papa dating kat situ" aikkk??! Haha

G situ takde tempat best nak belanja incik somi makan. G black canyon je. Ajak p nandos taknak pulak.

image

Pastu p tengok wayang.. taken 3. Hoihhh kali ni AarifaNaura memang takleh control. Dia bising je keje haha. 1jam terakhir duk ajak keluar masuk. At last duk je luar takut orang marah haha. 15minit nak habes kot dia penat dan ngantuk. Selamatttt. Tidur sampai pagi! Haha.

image

Sekian citenya.. nak tepek screenshot fb ai sket..jangan maraaa ye.

image

Lebih-lebih kita dah wish depan-depan ye hehe.

Selasa, 13 Januari 2015

16 Makanan yang disebut di dalam Al Quran

Bismillah..

Allah melalui wahyuNYA telah memaklumkan kepada manusia tentang pelbagai bahan makanan dan buah-buahan yang baik untuk dimakan dan dalam masa yang memberi kesan yang positif bagi mengawal kesihatan.

Oleh sebab itu, Nabi Muhammad SAW sangat cermat dan berhati-hati mengikut petunjuk wahyu sehingga tiada makan yang masuk ke mulut Baginda kecuali makanan yang memenuhi syarat halal dan thayyib (baik).

Allah swt menciptakan pelbagai jenis buah dan setiap jenis memiliki rasa dan khasiat tersendiri meskipun semuanya tumbuh di atas tanah yang sama dan diairi dengan air yang sama.



Terdapat 16 makanan yang disebutkan di dalam Al Quran iaitu :-

1. Klorofil
2. Ikan
3. Mentega
4. Pisang
5. Bawang merah
6. Delima
7. Zaitun
8. Tembikai
9. Halia
10. Cuka
11. Bawang Putih
12. Mentimun
13. Labu
14. Beras
15. Utruj (sejenis citrus)
16. Anggur

Antara 16 di atas, saya ingin bercerita perihal Anggur dahulu.

Anggur.


[caption id="" align="aligncenter" width="284" caption="Sumber : Google"]image[/caption]



Firman Allah swt di dalam Surah Al-Mu'minum 23:19 yang bermaksud :

Kemudian, Kami tumbuhkan untuk kamu dengan air itu kebun-kebun tamar dan anggur. Kamu beroleh dalam kebun-kebun itu (pelbagai jenis lagi) buah-buahan yang banyak dan dari kebun-kebun itulah kamu beroleh rezeki penghidupan kamu.

Anggur yang sangat tinggi khasiatnya dan kaya dengan pelbagai vitamin dan bahan-bahan metalik iaitu sejenia makanan penting. 20-25% dari isinya ialah gula yang dapat masuk ke dalam aliran darah dengan cepat. Oleh sebab itu, anggur adalah baik untuk mereka yang banyak melakukan kegiatan fizikal dan mental kerana anggur berupaya menghilangkan rasa penat dang menghapuskan anemia.

Kandungan zat besi dan gula di dalam anggur juga berupaya melancarkan aliran darah danmenjadi ubat bagi pesakit hati, ginjal dan sistem pencernaan. Ini kerana anggur merangsang kepada fungsi ginjal dan membantu mengeluarkan hampas-hampas tubuh seperti urea.

Dengan mengeluarkan air yang berlebijan daripada tubuh, anggur dapat menurunkan tekanan darah. Para penderita ulser perut, migrain, radang sendi, radang usus kecil, reumarik dan keracunan disarankan minum jus anggur.

Anggur juga berupaya menguatkan organ jantung, bermanfaat dalam menyembuh bronkitis dan batuk serta meningkatkan kecantikan kulit kerana anggur membersihka  darah.

Anggur juga meningkatkan pengeluaran air susu ibu dan disanrankan mengambil jus anggur. Sejumlah unsur kimia di dalam anggur dapat mengurangkan kemungkinan dijangkiti kanser kulit.

[Sumber : Allah Doktorku]

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Salah satu jenis anggur yang ada ialah anggur muscadine yang sangat bagus untuk kesihatan kita.

[caption id="" align="aligncenter" width="300" caption="Anggur Muskat/Mucadine [Sumber : Google]"]image[/caption]


Apa itu Anggur Muscadine?

✔ Muscadine Grape : Anggur hebat ini adalah satu-satunya anggur di alam semulajadi yang mempunyai lebih dari satu krosom, yang mana saintis percaya ianya dapat mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan. Anggur ini adalah berbeza dengan anggur biasa.

✔ Anggur liar yang mempunyai 20 kromosom yang memberikan faedah yang tinggi kepada kesihatan, fungsi imun yang lebih tinggi dan sifat antioksidan yang lebih kukuh. Saiznya sebesar bola golf kerana pertumbuhan alam sekitarnya yang unik membuatkan kandungannya polifenol dan resveratrol yang tinggi.


[caption id="" align="aligncenter" width="500" caption="Sumber : Google"]image[/caption]



✔ Juga mengandungi asid allagik dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai di dalam anggur jenis lain dan menunjukkan mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti-bakteria.

Lebih lanjut baca : VIVIX

Anggur Muscadine ini adalah satu formulasi bagi kandungan VIVIX si tonik ajaib. Alhamdulillah satu penemuaan yang bagus untuk kita semua menjaga kesihatan. Mungkin ada di antara kita yang risaukan anggur biasa dipasaran yang melalui pelbagai kaedah yang boleh membuatkan kesihatan lebih parah seperti kaedah penanaman yang terdedah dengan bahan kimia yang melampau & sebagainya, maka VIVIX dapat membantu kita mendapat khasiat anggur disamping penambahan kandungan yang lain.

Wallahualam.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Jangan lupa promosi Bulan Januari 2015.
Vivix & Alfafa!
--》Beli 6 percuma 1
--》Beli 2 Less 5%

Isnin, 12 Januari 2015

7 MASALAH KULIT YANG DAPAT DIRAWAT DENGAN BERKESAN!

7 masalah kulit di bawah adalah antara yang kerap berlaku dikalangan kita terutama kaum wanita!

✔ LINGKARAN GELAP BAWAH MATA
✔ PORI-PORI TERBUKA
✔ BIBIR MEREKAH
✔ PENUAAN
✔ MASALAH JERAWAT
✔ MASALAH JERAGAT
✔ MASALAH KULIT KUSAM & BERMINYAK

Masalah yang boleh membuatkan kita terasa tidak bersemangat, kurang keyakinan dan lain-lain kerana berpenampilan menarik terutamanya wajah yang bersih, cantik memang impian bagi setiap wanita.

Clinicell Oral Skincare, formulasi termaju oleh Mejar (B) Dr Nor Haliza dengan rumusan di bawah :-

✔ Hydrolyzed Collagen Peptides
✔ AstaREAL P2AF Astaxanthin
✔ L-Glutathione
✔ Ceri Acerolla
✔ 13 Vitamin
✔ 11 mineral

💦 Bahan aktif utama Astareal P2AF Astaxantin yang bersifat :-

⏩ 6000 kali lebih kuat dari Vitamin C
⏩ 800 kali lebih kuat dari CoQ10
⏩ 550 kali lebih kuat dari Vitamin E
⏩ 75 kali lebih kuat dari alpha-lipoic acid
⏩ 40 kali lebih dari Beta Carotene

Maka dengan rumusan di atas, masalah-masalah di atas dapat dirawat seawal 3 hingga 14 hari!

Jom kita lihat antara kesan positif pengguna CLINICELL ORAL SKINCARE.

[caption id="" align="aligncenter" width="500" caption="Jerawat mengecut selepas 7 sachets COS"]image[/caption]



[caption id="" align="aligncenter" width="500" caption="Seawal 3 hari kulit terasa moist!"]image[/caption]



[caption id="" align="aligncenter" width="500" caption="Kulit tidak kering lagi"]image[/caption]



[caption id="" align="aligncenter" width="500" caption="Kulit lembab"]image[/caption]



[caption id="" align="aligncenter" width="500" caption="Kulit lembab dan pori-pori mengecil. Cepat sangat? ;)"]image[/caption]



[caption id="" align="aligncenter" width="500" caption="Selepas 2minggu - kulit lembut & licin, parut mengecil"]image[/caption]



[caption id="" align="aligncenter" width="500" caption="Kesan yang dirasai sendiri oleh Admin ariNAjmee! "]image[/caption]



Review admin di IG/FB






Salam & selamat petang!
.
Kali ni nak share postive review dari tuan tanah kedaung pulak ;)
.
Masalah utama fatin ialah mata panda dan pori2 besar dan ada pigmentasi sikit. Almaklomlah puteh sangat wakaka.
.
So masa nak start CLINICELL ORAL SKINCARE ni fatin stop semua amek produk sebelum ni. Seminggu lebih jugak biarkan muka terkontang kanting haha. Rasa macam teruk gile tak cuci ngan pencuci huhu.
.
Seawal 3hari tu memang tak tipu.. memang rasa sangat lembut dan moist. Yang ni semua yang amek rasakan perubahan tu.
.
Dan paling ketara muka nampak lebih cerah..ehh bukan muka je satu badan kot cerah!
.
Bila belek muka kat cermin nampak pipi kemerahan tu haaa teruja hakak ni hehe
.
Alhamdulillah! Sekian review ikhlas dari tuan tanah 😍😍




Dan banyak lagi. Boleh ke Page FB : Healthy Beauty By Arinajmee atau IG : Bareeqa_Solution.

Anda bermasalah di atas dan mahu cuba?

Sila sms/whatsapp di 0123956467 atau email kepada hello@arinajmee.com

Sabtu, 10 Januari 2015

AafiyaNajya | Pertama kali bersekolah

Salam.

2015. Anak dara no 1 dah start skool. Sepatutnya tahun lepas lagi nak hantar tapi sebab tak sure bila nak pindah maka decide 5yo jela masuk skool.

Pemilihan nak hantar skolah mana pun pening haha. Ada 3 tempat nak hantar iaitu Brainy Bunch, krista dan Little Caliph. Masing-masing ada sebab dan faktor kenapa nak dan tak nak haha. At last incik husband nak hantar LC. Nanti kita story pasal ni haha inshaallah.

29. 12 hingga 31.12.2014 ada orientasi. Mayb untuk yang 1st time masuk skool kot. AafiyaNajya xpernah skool so kena masuk KG1 5yo. Rasanya campur dengan 4yo.

So kita start dengan orientasi yang penuh drama haha.

29.12.2014

Orientasi start 830am - 1130am. 1st day kami p hantar dia semua. Awal-awal AafiyaNajya memang nak je g skool.

image

Sampai sana pun dia ok je tapi dia tak nak duduk ngan kawan-kawan duk ikut je teacher p mana-mana. So kitorang tinggal jela.

image

So lepas hantar kitorang p breakfast & giant beli barang dapur. 1130am terus p ambil dia kat skool. Masih duk atas riba teacher. Haha. Nampak mata macam berair. Teacher cakap nanges nak mama. Sekejap ok main-main lepas nanges balik hahaha.

Bila tanya nak g skool lagi tak jawab nak je tapi bila petang je dah nak malam.. dia start berlagu tak nak g skool esok. Terbawak la sampai nak tido pun nanges tak g skool hahaha.

30.12.14

Hari kedua. Bangun pagi nanges. Pujuk breakfast ok. Kami sama-sama hantar lagi hari ni. Sampai pagar je dia start pegang kuat-kuat tak nak masuk. Masuk dalam je terus nanges. Semua budak-budak lain elok je main. Pastu tinggal jela.

Balik nampak happy je. Teacher kata nanges sekejap je. Alhamdulillah. So plan ngan incik somi nak bawak dia tengok wayang. Balik tu tunjuk apa dia buat kat skool.

image

Balik je seronok pot pet bercerita. Bila nak masuk malam start balik. Tak nak g skool haha. Lepas tengok wayang singgah rumah mamawan sebab dia nak g jumpe babawan mamawan nak cite dia dah skool. Ekeke

30.12.2014

Last day orientasi. Incik somi je hantar. Pun sama menangis tak nak masuk ekeke. Tapi bila balik kemain happy.

So cuti pulak sampai ahad kan. Mama ni dah risau dia tak nak g skool balik. So cakap kat dia "kalau ya p skool elok isnin ni tak nanges, balik skool kita buat playdoh". Duk ulang banyak kali sampai la hari isnin tu.

Isnin tu nak bangun pagi je nanges kejap pastu ok. P skool pun ok dah takde nanges.

image

LC tak bagi2 lagi uniform. Dah seminggu still tak dapat pape. Beg je ada. Pakai jela baju apa ada. Tudung je tak pakai lagi. Orang lain semua dah pakai. Nampak ok je senyum sebab pakai baju cantik kot. Haha. Balik pun cakap teacher cakap baju cantik.

Sampai je rumah terus request playdoh! Maka gigih la mama buat.

image

Hari kedua dan seterusnya Alhamdulillah AafiyaNajya ok je nak ke skool. Tak de nanges. Bangun pagi pun tak de nanges. Lega gila mama ni haaa!

Bila balik memang bercerita je. Tapi bukan cerita kat mama tapi kat papa. Bila masuk kete mama tanya dijawabnya "entahlah". T_T  Bila papa balik je dia bercerita kemain papa tak tanya pun. Papa malas nak layan pun dia gigih bercerita haha. Anak papa!

Seminggu skool nampak la dia nak belajar, nyanyi, baca doa & alfatihah. Kalo homeschool ngan mama seminit je pun dah ke mana-mana dia!

Hari khamis bawak p beli tudung. Sebab dia cakap kena pakai tudung haha. Si AarifaNaura lak pun sama sibuk manjang nak pakai tudung.

image

Rabu, 7 Januari 2015

Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate | 1001 kegunaan

Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate | 1001 kegunaan

[caption id="" align="aligncenter" width="440" caption="Sumber : shaklee"]image[/caption]



Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate adalah pencuci biodegradable yang tidak bertoksik, tanpa gas beracun, tanpa bahan kimia berbahaya, tanpa pewangi dan tanpa klorin. Ia dikeluarkan oleh Shaklee pada tahun 1960.

Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate yang dua kali ganda lebih pekat ini memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan sesuai digunakan bagi menangani seribu macam jenis kotoran rumah yang boleh digunakan pada bila-bila masa.

Istimewanya Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate ni ianya dua kali ganda lebih pekat (16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air)  untuk memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan sesuai digunakan bagi menangani seribu macam jenis kotoran rumah yang boleh digunakan pada bila-bila masa.

TAHUKAH ANDA?

Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang meresap ke dalam badan melalui kukit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon.

Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia pula yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.

Pekatan pencuci Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate tidak mengandungi bahan-bahan di atas mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.

PERBEZAAN SHAKLEE

SELAMAT

✔ Tidak Bertoksik
✔ Tanpa gas beracun
✔ Tanpa bahan kimia berbahaya
✔ Tanpa bahan pewangi
✔ Lembut pada tangan
✔ pH seimbang
✔ Tanpa klorin

BERKESAN

✔ Berkesan menanggalkan kotoran berminyak
✔ Kepekatan berganda - 437ml (16oz) boleh dicairkan dengan 182L (48 gelen) air
✔ 2 kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate di mana hanya separub diperlukan untuk muatan yang sama

[caption id="" align="aligncenter" width="280" caption="Berkepekatan tinggi [sumber google]"]image[/caption]



MESRA ALAM

✔ Ramuan semulajadi yang diekstrak darpada jagung dan kelapa
✔ Biorosot
✔ Tanpa fosfat
✔ Bungkusan yang boleh kitar semula
✔ Tanpa bahan pewarna
✔ Selamat untuk sistem septik & pembentungan

1001 KEGUNAAN Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate

• Mencuci dan membersih sayur-sayuran dan buah-buahan daripada racun & bahan kimia.
• Mencuci dan membersih ikan, ayam, daging, makanan laut daripada bahan awet.
• Mencuci dan membersih makanan basah spt. Mee kuning, kuehtiaw dsbnya daripada bahan awet.
• Mencuci dan membersih tempat dan peralatan memasak (terutama yang berminyak).
• Mencuci dan membersih bilik air, tandas, tangki, sinki, cermin tingkap, rak buku, almari dan etc.
• Mencuci badan, tangan dan kaki daripada daki kotoran, pijar lada, dakwat marker pen, minyak dan etc.
• Mencuci dan membersih lantai serta alat permainan.
• Menanggalkan gula-gula getah pada baju dan etc.
• Mengasah pisau.
• Membersih dakwat pen pada tangan, baju dan etc.
• Menghapuskan kutu di atas kepala.
• Terkena minyak, air panas atau melecur terkena benda panas.
• Menghindarkan dan membunuh serangga seperti lipas, nyamuk, semut, lalat dan etc.
• Demam panas (sebelum berjumpa doktor).
• Sakit gigi.
• Gatal-gatal pada badan atau miang (masalah kulit).
• Ulser dan mulut berbau.
• Penyubur tanaman dan penggembur tanah.
• Menghilangkan karat dan daki pada barang kemas, jam tangan dan etc. [Sumber : vitaminsuci]

[caption id="" align="aligncenter" width="280" caption="Sumber : Google"]image[/caption]



Maka, kesimpulannya.. Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentratead --》 TANPA TOKSIK, MEMBERSIH SEMULAJADI!

✔ Satu penjimatan yang luarbiasa, benar-benar berkuasa dan pembersih handal!
✔ Berkepekatan tinggi!
✔ Membersih kotoran degil pada kesan calar yang meninggalkan kesan kotor yang digunakan bagi membersihkan laluan minyak, tempat pembakar gril, ketuhar dan lain lagi.
✔ Formula paten tertunda tanpa perlu perlu dibilas, tiada kesan comot dan tiada kesan calar.

==================================

image



image



Ok done!
.
Vacum dan mop 😘
.
Kenapa saya suka Basic H compare yang lain.
.
Sebab Basic H ni pastinya Organik, Tanpa toksin, Boleh terurai, Tanpa bahan kimia & Lebih pekat so boleh jimat letak sikit je serta ada 1001 kegunaan.
.
Basuh lantai, basuh dapur basuh, BASUH BOTOL SUSU (EHHHH!!) 😅😅 banyak lagi lah. Nanti ai story mory kat www.arinajmee.com ;)
.
Kalau guna yang lain kena bilas sebab melekit2 lantai. Basic H bila kering dah rasa licin. Kalo tak caya kena tanya my luvly hubby. Haha sebab dia yang claim pencuci X kena bilas hehe
.
Ok bai 😍😍

IG bareeqa_solution 《-- Jom Follow! Hehe


HEALTHY HOME | GET CLEAN

HEALTHY HOME | GET CLEAN

Selamat untuk anda, rumah anda dan bumi anda!

Rumah adalah syurga kita di dunia. Fatin percaya rumah sepatutnya menjadi tempat paling selamat diseluruh dunia.

Maka, jom sama-sama kita pastikan diseluruh rumah kita bersih dan kemas. Selain itu, pastikan kita memilih dengan BETUL, dengan produk yang SELAMAT lebih-lebih lagi dikelilingi orang tersayang, BERKESAN terhadap kotoran degil, MESRA ALAM dan JIMAT!

Selamat untuk anda, rumah dan bumi adalah semestinya GET CLEAN!

BERSIH & SELAMAT - Rumah adalah tempat yang paling selamat diseluruh dunia

BERSIH & MESRA ALAM - Membersihkan rumah tidak semestinya perlu mengotorkan bumi

BERSIH & BERKESAN - Tida perlu mengorbankan kepercayaan terhadap untuk pencuci-pencuci berkuasa atau sebaliknya.

BERSIH & JIMAT - Membantu berjimat disamping menyelamatkan bumi

So untuk HEALTHY HOME megandungi Produk GET CLEAN yang terdiri daripada :-

✔ Get Clean Water


[caption id="" align="aligncenter" width="440" caption="Kod Produk : 52114"]image[/caption]



Memperkenalkan Air Get Clean®

Get Clean® Water mengaplikasikan sistem penapisan air baharu berbilang paten bagi menghasilkan air yang lebih bersih dan sihat. Berbanding jag air yang lain, Get Clean® Water menggunakan blok karbon padu untuk membersihkan air anda serta mengurangkan bahan-bahan cemar berbahaya - termasuk sehingga 99% plumbum!

Get Clean® Water merupakan jag air pertama yang menggunakan sistem penapis blok karbon yang boleh diisi semula. Langkah ini membantu mengurangkan timbunan botol plastik bagi pemuliharaan alam sekitar. Ia juga berupaya menapis 303 liter (80 gelen) air bagi setiap blok penapis.

Air dan bumi yang lebih bersih dan lebih sihat.

Harga Runcit: RM460 (Starter pack with refill)

✔ Basic H Organic Super Cleaning concentrate


[caption id="" align="aligncenter" width="440" caption="Kod Produk : 00015 (473ml)"]image[/caption]



Kaedah Mencuci Secara Semula Jadi Tanpa Racun

Kaedah Mencuci Secara Semula Jadi Tanpa Racun

Setiap botol Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate dengan kepekatan berganda ini sungguh selamat digunakan dan dilengkapi kuasa pembersihan yang tinggi untuk menanggalkan kotoran dan minyak dalam sekelip mata. Basic H² berkesan untuk membersihkan tumpahan susu, mengelap tingkap, menyental kotoran pada gril, dan1001 kegunaan lagi. Cubalah sendiri dan lihat betapa kagumnya anda!

Harga Runcit : RM46/Botol

✔ Dish Wash Concentrate


[caption id="" align="aligncenter" width="440" caption="Kod Produk:00255 (473ml)"]image[/caption]



Tangkas Mencuci Minyak, Lembut Pada Tangan

Jika kami menyatakan bahawa Pencuci Pinggan kami yang berbau harum ini tidak merengsakan tangan dan mesra alam sekitar, mungkin anda beranggapan bahawa ia tidak dapat menanggalkan kotoran dan minyak dengan berkesan. Hakikatnya, anda memerlukan beberapa titisan kecil sahaja untuk menanggalkan timbunan minyak yang melekat pada pinggan mangkuk anda. Benar, beberapa titis sahaja. Masih tidak percaya?

↪Lembut pada tangan
↪Rumusan berasaskan tumbuh-tumbuhan daripada sumber semula jadi yang mapan
↪Buih sabun yang tahan lebih lama
↪Menjadikan pinggan bersih berkilau
↪Hanya beberapa titisan untuk mencuci timbunan pinggan mangkuk di dalam sinki

Harga Runcit : RM28/Botol

✔ Fresh Laundary Concentrate (powder)


[caption id="" align="aligncenter" width="440" caption="Kod Produk : 00159 (2.49kg)"]image[/caption]



Formula Semula Jadi untuk Pakaian yang Lebih Bersih

Anda dapat bayangkan keseronokan apabila hasil cucian bersih dan berbau harum? Rasai kepuasan yang lebih mendalam dengan pencuci fabrik Fresh Laundry. Rumusan enzim semula jadi ini bukan sahaja membersihkan pakaian dengan lebih baik, malah ia juga sama sekali tidak memudaratkan bumi. Ini bermakna, anda boleh menghidu keharuman pakaian yang dicuci sambil terus menghirup udara yang segar dan nyaman.

Harga Runcit : RM80/Kotak

✔ Soft Fabric Concentrate


[caption id="" align="aligncenter" width="440" caption="Kod Produk:00307 (946ml)"]image[/caption]



Melembutkan Pakaian

Pekatan pelembut fabrik yang berbau harum ini berkesan mengelakkan pakaian daripada berkedut dan melekat pada badan akibat kesan statik, berbanding produk lain yang anda sedang gunakan. Malah, rumusan berkepekatan tinggi ini amat menjimatkan dan membolehkan anda merasai perbezaannya dengan sekali sentuhan.

↪Berkepekatan tinggi: 32 auns mampu melembutkan 64 cucian
↪Melembutkan, mengurangkan kedut dan mengawal kesan statik secara semula jadi
↪Botol kecil mudah dibawa, dituang dan disimpan

Harga Runcit : RM40/Botol

Get-Clean Home Care System :-
-》Basic H
-》Fresh Laundary
-》Dish Wash
-》Soft Fabric
-》Botol & Spray Basic H
-》Wooven Bag

Harga Runcit RM194

[Sumber : Shaklee]

Yang penting! --》SELAMAT, BERKESAN, MESRA ALAM DAN JIMAT!

Vita-Lea for Children | Kembali dengan Formulasi yang dipertingkatkan!

[caption id="" align="aligncenter" width="500" caption="Vita-lea for children"]image[/caption]



MULTIVITAMIN FOR CHILDREN!

OK Multivatimin yang dah lama tak de dan sekarang sudah adaaa dengan formula yang telah diperbaharui!

Sebelum ni anak-anak suka chew vita c kan? So sekarang dah boleh add sekali multivitamin ni. Mesti anak-anak suka punya!

Mak-mak pun mesti suka lagi-lagi anak yang sukar atau memilih nak makan apa. Macam 2 anak dara saya! Sampai pening nak masak apa! Lagilah bila orang lain tegur badan kecik je. Dah masak macam-macam tapi tak makan. Si kakak akan makan bila si adik makan sayur. Kadang-kadang si adik akan ikut apa kakak makan je. So pening kan? Hehe. Naseb baik mama dia tak keje.

Ok. Berbalik pada cerita asal kita hehe. Jom kita kenali apa yang ISTIMEWA Vita-Lea for Children ni.

VITA-LEA FOR CHILDREN


image



✔ Vitamin Power! --》 18 vitamin dan mineral penting dan menyediakan 100% Nilai Harian Vitamin C, D, E dan kesemua 8 jenis vitamin B.

✔ Mengandungi kalsium, magnesium, zinc, copper dan banyak lagi untuk membantu tulang sokongan yang kuat dan badan yang sihat.

✔ Xylitol --》pemanis semulajadi yang membantu mencegah kaviti! *haaa masalah besar kanak2 sedunia ni yang rajin berus gigi hehe*

✔ Gluten Free --》Perasa anggur yang natural

✔ Tiada perasa, pemanis, pengawet tiruan!

Pastinya kandungan Vita-lea ini telah dipertingkatkan so tu sebab lama menghilang. Hehe so jom kita tengok perbezaan Vita-lea yang lama dan yang baru ini.

[caption id="" align="aligncenter" width="500" caption="Perbezaan Vita-lea"]image[/caption]



Sebanyak 14 nutrisi telah dipertingkatkan. Bagus kan?

Kenapa perlu VITA-LEA ini diberikan kepada anak-anak surga anda?

Lihat gambar di bawah! Di situlah jawapannya.


[caption id="" align="aligncenter" width="500" caption="Kenapa perlu Vita-lea?"]image[/caption]



Untuk mendapat nutrisi yang lengkap, anak-anak perlu dibekalkan dengan :-
--》1.5 cawan cantaloupe untuk mendapatkan vitamin A
--》6 oz jus oren bagi Vitamin C
--》3 gelas susu bagi Vitamin D
--》10 sudu besar peanut butter bagi Vitamin D --》4 cawan brokoli bagi aaid folic
--》1.5 cawan bayam untuk zat besi
--》6.5 cawan kobis brussel untuk magnesium
--》3 cawan kacang bagi mendapatkan zinc

Agak-agak mampu ke nak bagi anak-anak sebanyak tu? Kalau jenis pemakan ok la kan.. kalau jenis 'picky eater'? Memang haru. Risau kan?

So InShaAllah Vita-lea ini dapat mengisi lompong-lompong kekurangan nutrisi mereka. Kita topup mana yang kurang. Bukan bergantung 100% ye. Ini hanya makanan tambahan.

[caption id="" align="aligncenter" width="500" caption="Credit : MSE"]image[/caption]



Gambar di atas perbezaan dengan Alfafa 330 biji. Agak besar kan? Meh kita tengok macam mana rupa tablet vita-lea ni.


[caption id="" align="aligncenter" width="500" caption="Credit : MSE"]image[/caption]



Sebesar duit seposen. Lagi besar dari Chew Vita C.

Untuk Dos pengambilan adalah 1-2tabs untuk 4 tahun dan ke atas.

So mau cuba? 

Dengan keluaran baru ni Shaklee menawarkan PROMOSI BELI 3 PERCUMA 1!
-》Harga Runcit : RM111
-》60 tab/botol [TAHAN 1-2 Bulan]
-》JIMAT RM111

Promosi yang bermula 1.1.2015 sehingga 31.1.2015 sahaja.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular