Sabtu, 28 September 2013

Photobook

Masa pantang saya ada beli 2 voucher photobook.
Bosan kan..apa lagi soping on9 la haha
Pastu gigih buat tapi sekerat jalan je.
Bila masuk keje dah xdan nak buat :)
Sampailah tarikh redeem nak dekat..saya up status nak jual.
Hehe
Dah malas nak sambung.
Tapi yg dah buat tetap teruskan.
So 1 lagi bagi kat member nak.
Memang pantas la dorang ni..
Selang sehari dapat sms dah shipped out.
Mula2 terkujat gak ehh kecik je rupanya haha.
Tapi cantek la cuma ada certain gambar xbest sebab guna phone kot tyme tu.
So sempat la buat 1st year cipi :)

Rabu, 25 September 2013

{INFO} Jenis teh dan khasiatnya

Teh merupakan salah satu minuman yang paling popular di dunia selain air. Ia juga kaya dengan maanfaat untuk kesihatan tubuh badan. Di sini, kami senaraikan jenis-jenis teh yang mempunyai kebaikannya masing-masing.

Teh Hitam
Teh hitam mempunyai rasa yang sedikit pahit dan mengandungi kafein yang paling kira-kira 40 miligram per cawan. Mengikut pakar, ia mempunyai kepekatan tinggi antioksidan yang dikenali sebagai 'theaflavins' dan 'thearubigins', yang mana sangat berguna untuk merendahkan kolesterol. Selain itu, penyelidikan telah menunjukkan bahawa orang yang minum tiga atau lebih cawan teh hitam setiap hari boleh mengurangkan risiko strok sebanyak 21 peratus.

Teh Hijau
Teh hijau mempunyai rasa yang lebih halus daripada hitam serta mengandungi kira-kira 25 milligram kafein secawan. Antara kebaikan teh hijau adalah ia penuh dengan antioksidan dipanggil 'catechins', satu kumpulan kecil yang dikenali sebagai EGCG yang boleh mencegah penyakit daripada kanser hinggalah penyakit. Satu kajian juga telah dijalankan dan pakar mendapati bahawa setiap cawan teh hijau yang diminum secara harian boleh mengurangkan risiko penyakit jantung sebanyak 10 peratus.

Teh Oolong
Oolong sama dengan teh hitam, tetapi ia diperam dalam masa yang singkat yang mana memberikan lebih rasa. Ia juga mengandungi kira-kira 30 milligram kafein secawan. Mengikut pakar, ia boleh membantu dalam penurunan berat badan. Ini kerana teh oolong mengaktifkan enzim yang bertanggungjawab untuk menyingkirkan 'trigliserida', satu bentuk lemak yang disimpan di dalam sel-sel lemak. Satu kajian menunjukkan bahawa pembakaran kalori bagi wanita yang minum teh oolong adalah lebih sedikit dalam tempoh dua jam berbanding dengan mereka yang minum hanya air.

Teh Putih
Bagi teh putih, daun teh hanya dipilih ketika mereka sangat muda. Jadi teh putih mempunyai rasa yang lebih lembut daripada jenis teh yang lain serta mengandungi kurang kafein, cuma 15 miligram per cawan. Teh putih mempunyai manfaat yang sama seperti jenis teh yang lain dan ia juga berguna untuk latihan kardiovaskular dan pencegahan kanser. Tambahan lagi, beberapa kajian menunjukkan bahawa teh putih sangat berkesan kepada orang-orang dengan diabetes.

Teh berperisa
Untuk jenis ini, tambahan aromatik seperti kayu manis, kulit buah oren dan lavender telah dicampurkan bersama daun teh hitam, daun teh hijau atau daun teh putih. Sebenarnya, teh berperisa mempunyai tahap antioksidan dan faedah kesihatan yang sama seperti teh jenis biasa. Namun begitu, teh yang mempunyai perisa buah-buahan seperti beri biru atau strawberi mungkin mengandungi lebih antioksidan.

Teh Herba
Secara teknikalnya, teh herba bukanlah teh sebenarnya. Ia terdiri daripada beberapa gabungan buah-buahan kering , bunga dan herba serta tidak mengandungi kafein. Walau bagaimanapun, elakkan daripada minum teh herba untuk kurangkan berat badan kerana ia mungkin mengandungi julap yang berbahaya.

Kajian mendapati bahawa minum tiga cawan teh herba setiap hari raya boleh membantu untuk orang dengan tekanan darah tinggi. Selain itu, teh 'chamomile' membantu untuk dapatkan tidur yang nyenyak manakala teh pudina boleh menenangkan perut yang meragam.

20 Sep - Yahoo News


✐ PM us to order/more details NOW : https://www.facebook.com/messages/HealthyBeautyByANS 
✌ LIKE our facebook : https://www.facebook.com/HealthyBeautyByANS 
↻ Browse through our BLOG for more INFO on the related products : www.healthybeautybyans.blogspot.com 
☏ Call/SMS/Watsapp : 0123956467 
✍ Email : healthybeautybyans@gmail.com 
➲ Pos Laju : Seluruh Malaysia 
☞ COD : Bangi/Putrajaya/Nilai  dan kawasan sekitar
® SID : #889133

Selasa, 24 September 2013

Rainbow cookies aka biskut lidah kucing

Haaa satu lagi biskut yang saya try ialah yg tengah in sangat skang ialah rainbow cookies.
Atau nama manja biskut lidah kucing.
Sebab lidah kucing? Mungkin acuan tu cam lidah kucing kot haha.
Ntah xsure.
Dua kali buat.
1st try xde guna acuan. Melebar besar gedabak jadinya.
Skali lagi try siap beli acuan.
Maklumlah ofis atas kedai barang bakery :p
Mak mertua panggil biskut stokin. Haha sebab sama stokin belang2 cipi dulu tu..
Sodap la jugak cuma byk pewarna guna..





CipiCipiBlogshop ~ rajin plak mengapdet hari ni kuikui.

Florentine cookies

Haaa da lama tak tunjuk skill menguih kat sini :p
Florentine cookies aka crunchy caramel almond * ehh betol kah? Haha*
Sape dah try??
Sodapkan?
Ai pon try la buat last month..senang sangat lah.
Xyah belajar buat cookies pon boleh :)
Dan minggu lepas buat lagi p ph buat lagi dan lagi..
Tengok orang jual online agak mahal sebab bahan2 pon boleh tahan mahalnya :)
Kalo rajin kita share resepi plak..





Coffee&Choc ~ sambil perah susu kita berentry :)

Isnin, 23 September 2013

Homemade almond milk

As salam~

2 hari lepas datang mood rajin nak perah susu.
Hehe
Bukan susu kita ye :) yang ni memang wajib rajin perah.
Dah lama duk plan nak buat almond milk sebab bila minum susu campur almond tu macam best je :)
So buat la lepas beli badam.
2 3 hari sebelum duk cari badam kat kedai area ru.ah kemain susah. Tanya semua xkenal badam. Pelik!
Biasa kat bawah ofis ada kedai jual barang bakery.
P je beli situ. Tapi dah seminggu xp keje so malas le nak p hehe.
So g PH hari sabtu balik singgah giant beli badam.
Giler mahal.
Balik terus rendam.
Esoknya buat :)


Lepas blend sesi memerah


Hasil dari 2 gelas badam


Sedia.masuk peti ais

Pas siap try minum dengan cinch + bijan + flax seed. Best!
Pastu try minum ngan esp + kurma
Best!
Hehe..cobalah :)

Jumaat, 20 September 2013

Gemuk kerana menyusu?


"No wonder she's FAT-That kid's been blowing her up for days!" - Haaaa terasa tak? Gemuk gara-gara menyusu?


Menyusu dapat membakar lemak dan sebanyak 500 kalori hilang sehari! Tetapi kenapa masih ada ibu menyusu bersize XL? Memang selepas menyusu kita akan berasa lapar. dan sebab itu kita akan terus makan dan makan. 

Takut untuk berdiet ketika menyusu? Jangan takut untuk kurus ketika menyusu TANPA hilang nutrisi-nutrisi penting untuk disalurkan kepada si comel :) Jangan takut untuk makan lagi ketika misi turunkan berat badan!

Jom tengok apa untuk si ibu yang ingin kurus bagi set bajet :-

ESP - Sumber protein yang dapat membekalkan si ibu tenaga, kekal kenyang dan memekatkan susu ibu.

Alfafa - 'Raja segala tumbuhan' yang bertindak sebgai penggalak susu yang dapat berfungsi sebagai agen detoks serta membantu sistem dalaman wanita.

Lecithin - Sebagai PENGEMULSI lemak yang dimakan dan membuang asid yang tidak berguna kepada badan.




✐ PM us to order/more details NOW : https://www.facebook.com/messages/HealthyBeautyByANS 
✌ LIKE our facebook : https://www.facebook.com/HealthyBeautyByANS 
↻ Browse through our BLOG for more INFO on the related products : www.healthybeautybyans.blogspot.com 
☏ Call/SMS/Watsapp : 0123956467 
✍ Email : healthybeautybyans@gmail.com 
➲ Pos Laju : Seluruh Malaysia 
☞ COD : Bangi/Putrajaya/Nilai  dan kawasan sekitar
® SID : #889133

{3 dalam 1} hamil, pantang dan menyusu bersama SHAKLEE


↗ Vita-Lea® Iron Formula (Multivitamin)

Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral. Ianya penting bagi memastikan tubuh badan menerima semua zat dan vitamin.

Zat besi dalam Vita-lea dapat membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung dan menyusu kekurangan zat besi dan jika tidak ditampung boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi.

Multivitamin ini juga perlu bagi mereka yang sedang berpantang yang ada makanan tertentu tidak boleh dimakan.

↗ Chew Vita-C

Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi dan menjadikan kulit lebih cantik.

↗ B-Complex

Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. Terdapat zat besi dalam B complex yang membantu pembentukkan dan penghasilan sel darah merah. Ia sangat penting untuk mengelak daripada pening-pening dan meloya disebabkan kekurangan darah merah. 

Pengambilan ketika hamil adalah penting kerana B complex juga mengandungi Acid Folid yang penting Asid folik sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khususnya ‘spina bifida’.

Selain itu, ianya dapat membantu menghindari gejala meroyan (depression) kerana  B complex juga vitamin anti stress. Jadi bila tiada stress, penghasilan susu lebih baik.

↗ Energizing Soy Protein Isolate Powder (ESP)

Antara komposisi utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.

ESP membantu memekatkan susu, memberi tenaga berkekalan untuk ibu. Selain itu ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain. Selain itu, kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.

↗ Ostematrix

Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Dalam susu ibu, antara komposisi mineral yang tinggi ialah kalsium.  Bagi ibu yang mengandung atau menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu-ibu yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.

Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.

Pengambilan Ostematrix juga dapat membantu ibu yang mengalami masalah susu merudum ketika dating haid dan dapat melawaskan pembuangan ketika berpantang.

↗ OmegaGuard

DHA adalah asid lemak perlu yang dijumpai dalam badan kita terutama pada otak. DHA adalah sangat penting dalam perkembangan otak, serta aspek-aspek lain perkembangan janin. DHA juga asid lemak utama yang ditemui dalam retina mata, serta organ-organ badan yang lain.

Bayi tidak mampu menghasilkan DHA mereka sendiri, mereka memperoleh DHA daripada susu ibu. Sebelum mereka dilahirkan, DHA didapati dari ibu melalui plasenta. Dengan itu, ibu akan mengalami kekurangan DHA. Atas sebab ini pakar mencadangkan suplimen Omega 3 kepada ibu-ibu yang mengandung dan ibu-ibu yang menyusu. Ini adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan fetus dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri.

↗ Zinc Complex 

Penting untuk merawat luka selepas bersalin daripada dalaman. Zink juga penting untuk menghasilkan sistem imun ibu selepas bersalin untuk mengelak daripada demam ataupun badan tak sihat. Zink membantu untuk meningkatkan pengeluaran antibodi daripada kalenjar thymus untuk melawan jangkitan.

Makanan yang kaya dengan zink adalah ikan haruan, namun ada sesetengah yang tidak menggemari ikan haruan. Justeru, pengambilan suplimen zinc adalah tepat ketika berpantang. Zinc juga dapat membantu mengatasi masalah 'kedinginan' selepas bersalin dan pengambilan zinc bagi ibu menyusu dapat membantu tumbesaran bayi.

↗ Alfafa Complex 

Raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu mempercepatkan penghasilan susu ibu. Alfafa juga dapat membantu kesihatan dalaman wanita.

↗ GLA Complex

Gla adalah EPO yang boleh membantu untuk membetulkan hormon dalam badan dan kitar haid wanita. Wanita yang mengandung selama 9 bulan dengan keadaan hormon yang berbeza dan darah haid yang disimpan akan memerlukan GLA untuk memastikan keadaan badan email normal semasa dalam pantang.


✐ PM us to order/more details NOW : https://www.facebook.com/messages/HealthyBeautyByANS 
✌ LIKE our facebook : https://www.facebook.com/HealthyBeautyByANS 
↻ Browse through our BLOG for more INFO on the related products : www.healthybeautybyans.blogspot.com 
☏ Call/SMS/Watsapp : 0123956467 
✍ Email : healthybeautybyans@gmail.com 
➲ Pos Laju : Seluruh Malaysia 
☞ COD : Bangi/Putrajaya/Nilai  dan kawasan sekitar
® SID : #889133

Isnin, 16 September 2013

{TESTIMONIAL} Sihat bersama VIVIX

As salam..

Sudah kenali VIVIX.. jom kita tengok mereka yang mencuba VIVIX dan dengan izinNYA ada kesembuhannya..

Vivix dan diebetes

Vivix dan Sendi & sakit Fizikal

Vivix dan masalah membuang dan darah tinggi serta penglihatan

Vivix dan diabetes

Vivix dan diebetes, darah tinggi, sendi dan asma


Vivix dan jantung & darah tinggi

Vivix dan darah tinggi, blood clog & minor strok
from oversea
Vivix dan kanser

Sharing dari Master Laun Chi Hian berkaitan Vivix dan kanser yang dihidapinya.


✐ PM us to order/more details NOW : https://www.facebook.com/messages/HealthyBeautyByANS
✌ LIKE our facebook : https://www.facebook.com/HealthyBeautyByANS
↻ Browse through our BLOG for more INFO on the related products : www.healthybeautybyans.blogspot.com
☏ Call/SMS/Watsapp : 0123956467
✍ Email : healthybeautybyans@gmail.com
➲ Pos Laju : Seluruh Malaysia
☞ COD : Bangi/Putrajaya/Nilai
® SID : #889133
 

{INFO} VIVIX


Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Siapa yang memerlukan Vivix? Ya, sesiapa sahaja (dewasa) yang mahu mendapat khasiat polifenol semulajadi yang tinggi, demi sebuah kesihatan. Biasanya kami menyarankan sekiranya mengambil Vivix, tidak perlu mengambil suplemen lain. Ya, ini kerana harganya yang agak mahal. Namun, sebenarnya Vivix boleh diambil dengan suplemen lain, kerana ia memberi kesan sinergi bila diambil bersama-sama. Walau bagaimanapun, Vivix sahaja sudah cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA.
 
Vivix perlu disimpan dalam peti sejuk kerana penghasilannya dari bahan semulajadi memerlukan suhu rendah agar tahan lebih lama.
 


➱ Bagaimana VIVIX bertidak?

 

1. Mempertahankan sel (cell defense)

2. Memberi tenaga pada sel 

3. Memperbaiki Sel
4. Meningkatkan Prestasi Sel




➱ Apa kandungan VIVIX?




 

✔ Muscadine Grape : Anggur hebat ini adalah satu-satunya anggur di alam semulajadi yang mempunyai lebih dari satu krosom, yang mana saitis percaya ianya dapat mengukuhkan profil polyphenolnya dan berpotensi untuk memanfaatkan kesihatan. Anggur ini adalah berbeza dengan anggur biasa.

✔ Purple Carrot : Sumber terbaik Vitamin A dan mengandungi phtokimia termasuk caretenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins dan sesquiterpenes. Ianya juga mengandungi anthocyanins yang merupakan sumber antioksidan yang tinggi.

✔ Elderberry (Sambucus Nigra) : Satu daripada manfaat Elderberry ini adalah keberkesanannya dalam mengubati simpton flu, terutaman sekali influanza B. Ia juga mengandungi flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat,, maka dengan itu ianya mampu mengukuhkan sistem imunasi badan kita.

✔ Polygonum Cuspidatum : Juga dikenali sebaga Knotweed Jepun adalah tumbuhan perenial yang besar berasal dari Asia, yang banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. Ianya adalah sumber komersial resveratrol yang juga terdapat dalam ekstrak anggur merah dan juga biji anggur merah. 


➱ Perbezaan VIVIX?
 


“...The answer to that question is really three-fold. In the first place, the resveratrol in Shaklee’s Vivix a higher potency, higher purity preparation than many of the other resveratrol supplements products on the market.”

- Dr. Stephen Chaney, a professor of biochemistry and nutrition at University of North Carolina – Chapel Hill, has authored over 80 published studies in scientific and medical peer-reviewed journals, and he teaches nutrition to medical students.
 
KANDUNGAN UTAMA

VIVIX : Mengandungi Resveratrol yang mana tinggi kandungannya dari Wine Merah (Red Wine). Resveratrol adalah sejenis antioksidan diperolehi dari sumber kulit anggur Muscadine yang mana digunakan dalam proses membuat wine. Vivix adalah cecair pekat (concentrated liquid) dan ianya bukan jus.

✔ MONAVIE : Kandungan utamanya adalah Jus Acai berry dan campuran lain-lain jus(Acerola Cherries, Apricot, Aronia Fruit, Bananas, Bilberry Fruit, Blueberry, Camu Camu Berry, Cranberry, Goji (Wolfberry), Kiwi, Lychee Fruit, Passion Fruit, Pear, Pomegranate, Purple and White Grapes, Prunes, Nashi Pears).

✔ XANGO Juice: Kandungan utama adalah Jus buah Manggis (Mangosteen) dan juga terdapat campuran jus buah-buahan lain (Apple, Grape, Pear, Strawberry, Raspberry, Blueberry and Cranberry).

✔ TAHITIAN NONI Juice : Kandungan Jus Buah Noni.
 
PENERBITAN HASIL KAJIAN & PATEN

✔ Dari segi penerbitan hasil kajian, Vivix mengatasi ketiga-tiga produk dengan 2,340 hasil penerbitan.

Vivix dan Tahitian Noni Juice telah dipatenkan oleh syarikat pengeluar masing-masing.
 
ASLI & SEMULAJADI

Vivix dan Tahitian Noni Juice terbukti semulajadi dan tidak mengandungi bahan tambahan lain
Monavie dan Xango mengandungi Sodium Benzoate sebagai bahan pengawet.

✔ Oleh kerana itu, cara terbaik untuk menyimpan Vivix yang telah dibuka adalah di dalam tempat dingin (peti ais) bagi mengekalkan kesegaran produk.
 
NILAI ORAC (Oxygen radical absorbance capacity )

✔ ORAC adalah kaedah bagi mengukur kada antioksidan di dalam sesuatu bahan. Vivix menduduki tempat teratas dengan nilai ORAC 5,048 berbanding yang lain dimana nilai ORAC jauh lebih rendah.

✔ Pengambilan Vivix selama 30 hari bersamaan dengan jumlah resveratrol di dalam 3,000 gelas red wine. 1 sudu teh Vivix bersamaan dengan jumlah resveratrol di dalam 100 gelas red wine!

Lain-lain kelebihan Vivix berbanding ketiga-tiga produk itu boleh dilihat di jadual diatas
Kesimpulannya, Shaklee Vivix adalah minuman kesihatan yang terbaik berbanding jenama MLM lain di pasaran.



➱ Manfaat VIVIX?

✔ Menggalakkan Penuaan yang sihat
✔ Membantu mengelakkan kanser
✔ Mengurangkan rosiko penyakit jantung
✔ Mengurangkan komplikasi kencing manis
✔ Meningkatkan kesihatan arthritis dan menokong kesihatan sendi
✔ Membantu mengurangkan insiden bagi penyakit nyanyuk
✔ Menggalakkan kehilangan berat badan
✔ Meningkatkan sistem imun
✔ Menyokong kesihatan mata
✔ Menggalakkan kesihatan keseluruhan




➱ Apakah resveratrol dan khasiatnya?


Resveratrol adalah sejenis anti oksida - polifenol, yang didapati pada tumbuhan, buah-buahan, bijian dan kekacang, manakala kulit anggur merah mengandungi konsentrasi yang paling tinggi. Resveratrol bertindak sebagai 'sistem imunisasi' untuk memelihara sel-sel daripada jangkitan virus dan bakteria.



Berdasarkan kajian yang dilakukan oleh Shaklee, maka terhasillah Vivix, yang mempunyai resveratrol dan campuran phytonutrient yang diperolehi dari anggur muscadine yang telah menunjukkan 10 kali lebih berkesan dari pengambilan resveratrol semata-mata. 


Resveratrol merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut terhadap penyakit. Ia dihasilkan daripada tindakbalas tumbuhan tersebut terhadap jangkitan kulat, tekanan, kecederaan akibat dirosakkan haiwan, sinar UV, cuaca ekstrem dan sebagainya. 


Anggur muscadine adalah anggur yang jarang didapati, dan ia adalah anggur terbaik kerana ia hidup secara semulajadi dalam cuaca yang ekstem. Semakin buah anggur itu terdedah kepada suasana ekstrem, semakin ia menghasilkan resevratrol yang tinggi! 


✐ PM us to order/more details NOW : https://www.facebook.com/messages/HealthyBeautyByANS
✌ LIKE our facebook : https://www.facebook.com/HealthyBeautyByANS
↻ Browse through our BLOG for more INFO on the related products : www.healthybeautybyans.blogspot.com
☏ Call/SMS/Watsapp : 0123956467
✍ Email : healthybeautybyans@gmail.com
➲ Pos Laju : Seluruh Malaysia
☞ COD : Bangi/Putrajaya/Nilai
® SID : #889133

Khamis, 12 September 2013

yuhuuuuuu i'm back!

As salam~


owhhhh rindunya kat blog ini..
kenapakahhh?
malas sangat kamu wahai fatrina!
hehe
berbulan wehhh xupdate!
naura dah 5 bulan!
fuhhhh
banyaknya terlepas nak tulis kat sini..
dah xde kenangan lah!
harap2 bulan depan dah jadik WAHM boleh la hias blog ni ngan kata-kata hehe..
akhirnya... kembali menjadi surirumah tangga sepenuh masa hehe. kenapa dan mengapa nantilah kita story mory.
yang penting akan jadik WAHM.. berbiz pulok.. Shaklee tetap ada ye :o)

Selasa, 10 September 2013

{PRODUK} SHAKLEE Shape - up Set

'Cara Terbaik untuk Kekal Langsing & Rapi'

Shaklee menawarkan Shape-up Set bagi mereka yang ingin mendapat berat badan yang ideal. Terdapat 4 items iaitu:

✐ Cinch Shake Mix
✐ Cinch Energy Tea Mix
✐ Lecithin
✐ Herb-lax

Langkah-langkah yang PERLU bagi menurunkan berat badan adalah Proses DETOKS, EMULSI & BINA.
DETOKS
 
Detoks adalah proses pembersihan usus dimana semua hasil buangan daripada badan seperti toksin, lemak dan lendir yang melekat di usus dikeluarkan melalui sistem pembuangan air besar. Apabila dinding usus sudah bersih, barulah nutrien berkhasiat dapat diserap dengan lebih optimum ke dalam badan. Jadi, tiada pembaziran berlaku. Kunci utama untuk kurus ataupun pelangsingan adalah anda perlu detoks! Produk yang dicadangkan untuk detoks ni ialah pilih Herb-Lax.

EMULSI




 
Produk yang terbaik untk memecahkan lemak-lemak tersebut adalah Lecithin. Lecithin adalah pengemulsi semulajadi yang mempunyai kesan melekat kepada lemak. Ataupun secara kasarnya, lecithin membuatkan lemak terapung dalam darah dan seterusnya mengelakkan lemak daripada melekat pada dinding membran. Seterusnya lemak ini akan sampai ke sistem perkumuhan badan untuk dikeluarkan melalui proses detoksifikasi. Lecithin adalah sangat penting dalam badan manusia.

 

BINA
✐ Sel

Konsep kurus seharusnya difahami dengan betul. Diet yang seimbang perlu sekiranya anda ingin mengamalkan diet. Namun, ramai yang mengamalkan diet tak seimbang dan seterusnya menyebabkan pengecutan otot berlaku. Seterusnya menyebabkan tak bermaya, kelaparan, hilang sabar dan akhirnya cita-cita nak kuruskan badan tak tercapai. Apabila anda mengambil protin, ianya menjadi `makanan' kepada otot. Oleh itu pengecutan otot tidak berlaku. Protin membantu memberikan tenaga kepada otot dan juga untuk membina sel-sel baru. Otot akan menggunakan protin tersebut dan seterusnya memberikan tenaga kepada seluruh badan untuk bekerja. Dengan ini, walaupun anda berdiet dengan Shaklee, anda tidak akan berasa lapar dan tenaga juga dibekalkan secara berpanjangan. Malah, protin yang menyebabkan otot bekerja seterusnya meningkatkan metabolisma tubuh.

✐ Tenaga






Disamping bekalan protin, terdapat juga Cinch Energy Tea Mix Shaklee yang berfungsi sebagai penggalak tenaga untuk tubuh anda. Bekalan tenaga penting bagi meningkatkan metabolisme badan yang sangat penting dan mempengaruhi peurunan berat badan.. Apabila metabolisma tubuh meningkat, lebih banyak kalori terbakar. Ini dapat mengelakkan kalori berlebihan dalam badan yang boleh menyebabkan kegemukan.



Selain itu, 3 PERKARA yang PENTING ketika berdiet adalah 
1. Air Kosong 2-3L 
2. Pemakanan yang sihat
3. Konsisten


Credit : mommyiskandar

✐ PM us to order/more details NOW : https://www.facebook.com/messages/HealthyBeautyByANS
✌ LIKE our facebook : https://www.facebook.com/HealthyBeautyByANS
↻ Browse through our BLOG for more INFO on the related products : www.healthybeautybyans.blogspot.com
☏ Call/SMS/Watsapp : 0123956467
✍ Email : healthybeautybyans@gmail.com
➲ Pos Laju : Seluruh Malaysia
☞ COD : Bangi/Putrajaya/Nilai
® SID : #889133

Ahad, 8 September 2013

{INFO} COQ HEALTH PLUS

Apa itu Co-enzim Q10 ?

Co-enzim Q10 terlibat dalam pengeluaran tenaga di dalam sel-sel badan. Kekurangan CoQ10 memberi kesan kepada jantung dan sistem kardiovaskular kerana jantung adalah otot yang paling banyak menggunakan tenaga. Hasil beberapa kajian menunjukkan bahawa kegagalan jantung kongestif adalah disebabkan kekurang co-enzim Co Q10. Co-Q10 memainkan peranan yang penting dalam pengeluaran tenaga . Ia juga bertindak sebagai antioksidan yang larut lemak.  

Fungsi Co Enzim Q10 ?


✐ menghasilkan tenaga dalam setiap sel tubuh terutamanya sel otot jantung
✐ bertindak sebagai antioksida ( melindungi arteri daripada pengoksidaan low-density lipoproteins(LDL) )
✐ membantu menggalakkan fungsi kesihatan bagi saluran darah termasuk yang menyalurkan darah ke jantung
 
Sumber CO Enzim Q10?

Co Enzim Q10 boleh didapati melalui makanan kita seharian seperti didalam daging lembu, ayam, brokoli, bunga kobis, kekacang, bayam dan soya. Namun akibat faktor usia kita yang semakin hari semakin tua, pengambilan supplemen Co Enzim Q10 amat disyorkan setara dengan kandungan Co Enzim Q10 dalam badan yang semakin merosot.


Manfaat CO Enzim Q10 ?

✐ Untuk kesihatan kardiovaskular
➱ menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
➱ menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL
➱ meningkatkan peredaran darah
✐ menangani penuaan
✐ menangani tekanan darah tinggi
✐ menangani keletihan
✐ kesihatan ginjal
✐ migrain
✐ kesihatan saraf dan otak
✐ menangani masalah kekurangan Co Enzim Q10 secara genetik
➱ membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah
✐ kesuburan lelaki
✐ kesihatan pergigian

Peranan yang paling penting bagi Co-Q10 ?



➲ Untuk kesihatan jantung

✐ Rawatan dan pencegahan penyakit kardiovaskular, termasuk aterosklerosis (arteri tersumbat).
✐ Mengurangkan kekerapan "angina episode" dan menguatkan otot jantung.
✐ Meningkatkan kualiti hidup dan kemandirian untuk orang-orang yang menghadapi kegagalan jantung kongestif.
✐ Berpotensi untuk merendahkan tekanan darah secara semulajadi

➲ Untuk kanser

✐Doktor menggunakan Co-Q10 untuk merawat kanser payudara dan berperanan untuk menyokong kesihatan pesakita yang menjalani kimoterapi.

➲ Bagi diabetes

✐ Co-Q10 membantu untuk memperkayakan pengeluaran insulin.

➲ Untuk kesihatan pergigian

✐ Co-Q10 juga telah digunakan dengan keputusan yang baik untuk merawat symptom muscular dystrophy dan penyakit gusi.

➲ Untuk kesihatan mental

✐ Kajian menunjukkan ada perubahan yang baik bagi pesakit Parkinson yang menggunakan supplemen Co-Q10.

➲ Untuk penurunan berat badan

✐ Kegemukan juga boleh dikaitkan dengan kekurangan Co-Q10. Kajian yang dilakukan oleh beberapa saintis yang Co-Q10 membantu untuk turunkan berat badan. Kajian menunjukkan kira-kira berkurangan 50% apabila pesakit obesity menggunakan Coenzyme Q10 dalam tubuh badan. Co-Q10 boleh memberi manfaat dalam rawatan pesakit dengan sindrom keletihan kronik.

➲ Untuk kesuburan

✐ Co-Q10 membantu untuk meningkatkan jumlah sperma dan meningkatkan kadar pensenyawaan. Dalam kajian yang melibatkan lelaki subur, Co-Q10 telah dikaitkan dengan peningkatan dalam jumlah sperma, motilitas sperma lebih baik dan kadar yang mengalakkan kadar kesuburan yang lebih baik.

➲ Untuk pengguna statin (kolesterol dadah)

✐ Co-Q10 boleh melindungi daripada kesan-kesan sampingan dari ubat-ubatan seperti beta-blockers dan beberapa antipsikotik. Pengambilan ubat-ubatan yang kerap boleh mengganggu sintesis koenzim Q10 dalam tubuh.

Gejala kekurangan CoQ 10

Penghasilan CoQ 10 adalah sangat terhad dalam badan. Penghasilan CoQ10 pada manusia, dilakukan oleh sel-sel dalam tubuh. Penghasilan CoQ 10 dalam badan melibatkan satu proses- yang melibatkan 17 langkah- yang memerlukan nutrien yang berikut: riboflavin (B2), niacinamide (B3), asid Pantothenic (B5), pyridoxine (B6), cobalamin (B12), asid folik, vitamin C, dan banyak unsur-unsur surih yang lain. Oleh itu, terdapat banyak cara sintesis yang kompleks koenzim Q10 boleh diganggu.

Ada kemungkinan bahawa ramai orang yang mempunyai masalah kesihatan yang mengalami kekurangan ko-enzim Q10 disebabkan pengambilan makanan yang tidak mencukupi nutrien yang diperlukan dan / atau pengambilan satu atau lebih ubat-ubatan yang mengganggu sintesis koenzim Q10.

Oleh itu, tanda-tanda kekurangan co-enzim Q10 termasuk:

✐ Kegagalan jantung kongestif

✐ Tekanan darah tinggi
✐ Angina
✐ Prolaps injap mitral
✐ Strok
✐ Jantung aritmia, - cardiomyopathies
✐ Kekurangan tenaga
✐ Gingivitis
✐ Kelemahan umum sistem imun.

Perbezaan Shaklee ?

✐ Untuk mendapatkan jumlah yang setara dengan 28mg CoQ10 di dalam CoQHealth Plus, anda perlu memakan hampir 1.7kg ayam atau 28cawan brokoli.

Kombinasi CoQ10 dan Vitamin E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam Vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula Vitamin E, untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan terhadap sel-sel tubuh.
Ekstrak Teh Hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui dapat membantu menyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung).
✐ CoQ10 berasal daripada sumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semula jadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini, yang sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluar mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan CoQ10-nya
Tanpa Gluten.


Cara Pengambilan ?

Diambil selepas makan terutamanya makanan yang mengandungi lemak dan minyak.




✐ PM us to order/more details NOW : https://www.facebook.com/messages/HealthyBeautyByANS
✌ LIKE our facebook : https://www.facebook.com/HealthyBeautyByANS
↻ Browse through our BLOG for more INFO on the related products : www.healthybeautybyans.blogspot.com
☏ Call/SMS/Watsapp : 0123956467
✍ Email : healthybeautybyans@gmail.com
➲ Pos Laju : Seluruh Malaysia
☞ COD : Bangi/Putrajaya/Nilai
® SID : #889133
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular