Rabu, 15 Mei 2013

{TESTIMONIAL} Magic potion Vivix

saLam~

Sempena Mei promo iaitu VIVIX, saya ingin kongsikan kompilasi testimonial pengguna VIVIX yang rata-rata memuaskan. Vivix sebagai magic potion merupakan tonik anti-penuaan pelbagai manfaat yang sesuai untuk mereka yang menghidapi diabetes, arthritis, gout, dan macam-macam lagi. Mengandungi resveratrol yang dipercayai mampu memperbaiki DNA seterusnya mencegah penuaan berlaku dengan pantas.
 
Testimonial #1

Rokok terasa pahit macam hempedu

"Mmmm...segan dan agak malu bila ibu kita seorang perokok tegar kan...

Mak saya memang perokok tegar dari usia belasan tahun lagi...bukannya rokok daun..tapi rokok Dunhill... Dulu memang rasa segan dengan kawan2...dengan keluarga bakal suami..tapi tu la...bila kita nasihat...orang tua ni bukannya nak dengar...

Keraplah mak sakit perut yang teruk, mungkin sebab organ dalaman dia dah tak berapa elok kot sebab sekarang umur dia dah 63 tahun.

Tapi Alhamdulillah...awal minggu lepas saya poskan VIVIX kat mak saya...tup tup mak call saya..jeng..jeng..jeng...dia kata ubat apa yang saya bagi dia minum tu??? saya tanya kenapa? Dia kata rokok terasa PAHIT MACAM HEMPEDU!!.dia langsung xleh hisap rokok tu.

Saya kata itula ubat yang saya cari selama ni untuk dia. Alhamdulillah. Dah seminggu dia x beli dan x sentuh langsung rokok. Dia cakap selera makan dia pun makin bertambah. Ramai dah yang tegur cakap dia nampak berisi.

Alhamdulillah, syukur pada Allah. Akhirnya saya jumpa supplement yang betul2 sesuai untuk ibu saya. Tak apa lah keluar duit banyak sikit pun. IBU KITA SEORANG JE. Selagi dia masih ada memang nak tengok dia sihat.

P/S: Ada satu lagi cerita tentang testimoni VIVIX iaitu bapa mentua yang menderita Kencing manis...pun ada perubahan yang ketara." - Puan Izan

Testimonial #2

Atok kembali bertenaga

"Alhamdulillah.

Tak sampai sebulan penggunaan Vivix Shaklee, cuma sehari 1 sudu teh setiap pagi, kesihatan Atok saya semakin baik.

Untuk pengetahuan semua, Atok saya ada sakit tua. Badan jadi lemah, sakit-sakit, dan lain-lain. Lepas minum Vivix Shaklee, Atok cakap dia rasa badan bertenaga sangat. Emak saya sendiri cakap badan ngan muka Atok dah nampak merah. Tak pucat macam selalu.

Alhamdulillah. Saya rasa tersangat gembira. Sekurang-kurangnya saya tak rasa terkilan atau menyesal sebab melabur membeli Vivix yang ternyata berkualiti dan berkesan memelihara kesihatan Atok saya. Saya nak Atok saya sihat sebab saya sayang Atok saya." - Puan Norhidayah Bt Mohd Ishak

Testimonial #3

Penglihatan semakin kabur akibat kencing manis dan kini boleh melihat semula

"Mak saya mengidap kencing manis dan bila makanan tidak terkawal, bacaan kandungan gula dalam darahnya mula naik mendadak. Apabila perkara ini berlarutan, penglihatan mak menjadi kabur dan makin kabur. Mak  kata, apa yang beliau rasa adalah...matanya menjadi makin kembang dan berair. Apabila hal ini berlaku, maka mak tak boleh melihat dengan baik bertambah buruk lagi mak tidak dapat memandu.

Mak saya tak boleh makan sebarang supplement kerana ia akan menambah burukkan keadaan yang dia lalui. Mungkin disebabkan fungsi buah pinggangnya yang sedikit terjejas akibat kencing manis.
Oleh kerana itu saya hanya berikan mak saya vivix sahaja. Pada mulanya mak makan setengah sudu teh sehari tetapi kerana mak saya selesa dengan vivix, beliau mengambil 2 sudu besar sehari. Kini saya bekalkan mak saya 2 botol vivix untuk sebulan consume.Dalam masa tak sampai sebulan, penglihatan mak menjadi lebih baik. Mak rasa kedudukan matanya semakin elok dan tidak seperti sebelumnya yang mana ianya mengembang dan berair.

Alhamdulillah, mak saya boleh melihat semula ....tak perlu duduk dekat dengan tv untuk menonton seperti sebelum ini disebabkan matanya yang kabur. Penglihatan mak dah kembali sedia kala. Syukur pada ALLAH atas izinNYA jua. Pengambilan vivix banyak memberi kesan positif pada paras gula dalam darah mak saya serta penglihatannya yang kabur dulu telah pulih sedia kala.

Tiada apa yang lebih menggembirakan saya selain kesihatan mak yang baik. Duit boleh dicari...selagi ada daya usaha.
Mudah2an mak dapat menunaikan umrah dengan lebih baik, insyaALLAH". - Puan Anne

"Hujung minggu yang lalu, kami sekeluarga pulang ke rumah mertua. Setibanya kami, hari sudah menginjak ke waktu sahur. Semasa di meja makan sambil menikmati juadah sahur, emak dengan nada gembira memberitahu bibirnya kemerah-merahan. Macam pakai lipstik. hehehe. Katanya sakit sendinya sudah semakin berkurangan. Rasa kebas tangan pun sudah berkurangan.

Testimonial #4

Badan kembali segar diusia 58 tahun.

"Nama saya Norimah, saya seorang surirumah sepenuh masa dan saya berumur 58 tahun apa yang menjadi masalah kepada saya ialah apabila saya membuat kerja rumah atau pun memasak tangan saya akan merasa kebas dan bila berjalan lebih sedikit maka betis saya pula yang sakit. Untuk ini sudah bermacam produk yang saya cuba contohnya. supplement calsium, glucosamine dan yg lain2 yang ada di farmasi. saya juga telah berjumpa dengan doktor pakar ataupun tidak pakar. Mereka kata biasalah ni untuk orang dah berusia. Setelah lama berusaha maka saya diperkenalkan dengan shaklee pada 2 tahun lepas dan semenjak itu saya mula makan kalsium, gla, vita- c serta omega 3 dari shaklee. Alhamdullilah saya merasa kekurangannya dari setiap hari kepada 3 kali seminggu tetapi saya tetap merasa kebas di tangan itu dan sakit di betis setiap kali bekerja kuat terutamanya bila kenduri kendara.

Pada awal januari 2010 saya diperkenalkan pula dengan produk baru dari shaklee iaitu vivix, dan apa yang menarik perhatian saya ialah produk ini boleh mengembalikan badan saya menjadi muda 25 tahun....bab ni saya rasa mungkin ramai yang tak percaya!. saya pun sama juga...dalam hati berkata betul ke ni?, tetapi saya telah kenal Shaklee 2 tahun lepas dan selalunya apa yang di claim oleh shaklee adalah dijamin berkesan.jadi saya pun membeli produk ini. dan mencubanya. Hari pertama dan kedua saya tidak merasa apa-apa perubahan yang ketara cuma saya rasa saya tidak mudah penat walaupun seharian buat kerja di rumah.

Hari ketiga saya ada majlis yaasinan ( majlis baca yasin beramai2 di rumah) dan saya seperti biasa akan memasak utk menjamu mereka yang datang......pada kebiasaannya apabila saya membuat majlis begini tangan saya akan merasa kebas dan betis saya mula sakit...Tetapi amat menakjubkan kerana satu hari tu saya tidak merasa sakit walau sedikitpun...adakah ini disebabkan vivix! setelah selesai majlis dan sampai waktu tidur malam saya masih tidak merasa apa2 malah badan saya tidak rasa penat sedikit pun. keesokkannya saya telefon Jess dan memberitahunya. baguslah katanya badan dah jadi muda latu. Betul ke badan saya dah jadi muda?? kalau betul saya merasa amat berterima kasih kepada vivix kerana dengannya saya tidak lagi mengalami sakit2 seperti dahulu. malah badan saya sentiasa rasa segar." - Pn Norimah

Testimonial #5

Mata rabun kembali jelas

"Yati sblm lupa sy nk bgtau awk...smlm mak saya ckp2 dgn ayah sy psl mata. mak sy kata skrg boley nmpk dgn jelas tau.mcm jam kat kereta tu kan kecik je number die kan pastu mak saya nmpk mcm pecah2 je sblm ni tp skrg nmpk jelas dah siket tau..x dek pecah2 dah number tu..berbelit x ayat saya??harap awk faham la ayat sy nih...haaaa...mmg mcm tu ke kesan vivix tu??

sbb sblm ni mak sy nk pg operatemata tau sbb x tahan silau la,rimas la kat mata.pastu badan pon mcm segar siket kalau lps buat aktiviti luar tu.x dek lenguh2 mcm selalu.
Alhamdulilah sgt2 yati kesan positif tu nmpk sgt..syukur sgt sy. sy la anak yg paling best sbb dah bg mak sy rasa best!" - Pn Zila

Testimonial #6

Mata rabun kembali jelas, Batuk berkahak tiada lagi dan Jerawat berkurangan

"Bagus la sirap yang kakak bagi tu, abah dah tak batuk dan berkahak dah ma tak suruh makey pon dia makey sendiri wakte dia seghoo molek ko tekak dio ..dulu sebelum amalkan sirap tu , pagi-pagi abah kamu memang batuk sokmo,,pahtu gak tubik kahak hijauuu lagi ..hari2x mcm tu la ..org suruh berhenti merokok ..tak dengar ..

ma pon lo neh ngaji quran , napok jelas la ayat quran mata jadi ceroh ..kalu tgk cahaya lampu pon x pena mata..sebelum ni kalu tgk cahaya lampu ..napok supo pecah2x cahaya tu ..penaaa mato deh .. molek la sirap hok kakok buwi tu.. adik Mazwanie Waniey pon makey sirap tu ,muka dia hok byk jerawat dah makin kurang doh ..pas tu napok koho "cerohh". - Ibu Pn Mai

Testimonial #7

Ayah bermasalah darah tinggi dan sakit lutut

"Pagi ni saya nak berkongsi berita gembira. Baru malam tadi saya hubungi ayah. Bertanya khabar. Yelah, memang saya selalu hubungi ayah. Tapi sebelum ni tak tanya pulak pasal hal ni. Heheh..Saya tanya ayah samada ayah masih konsisten ambil vivix setiap malam sebelum tidur atau tak. Sebab ayah saya ni jenis yang sangat liat nak ambil vitamin. Lagi pula ayah tahu harga vivix ni sedikit mahal.

Ayah tak mau vivix cepat habis sebab ayah takut menyusahkan saya untuk topup vivix dengan lebih cepat. Selalu saya pesan kepada ayah untuk mengambilnya secara konsisten. Bulan ni adalah bulan kedua saya mensupply vivix untuk mak ayah saya. Dan subhanallah…ia telah menunjukkan hasil yang sangat memberangsangkan.

Untuk pengetahuan semua, ayah saya mempunyai masalah sakit lutut. Beliau juga mempunyai penyakit darah tinggi. Ayah pernah kena mild stroke 4 tahun lepas kerana lupa ambil ubat selama 2 hari. Ayah masih berasa kebas2 di satu belah tubuhnya. Sehinggalah bulan lepas saya berikan vivix untuk mak dan ayah gunakan semasa berpuasa dan disambung untuk botol seterusnya pada bulan ini.

Apa perubahan yang ayah saya alami? Pada mulanya ayah hanya tahu vivix ni hanya untuk sakit lutut. Sebab ayah ni jenis sangat liat nak ambil vitamin,lagi2 yang mahal sikit. Ni sebab ayah selalu mengadu sakit lutut kepada saya. Tapi tadi saya bagitahu ayah untuk terus konsisten ambil vivix sebab ia juga penawar untuk darah tinggi. Kemudian ayah cerita,” Ayah gi buat check up kat doctor. Bila di chek, dapat result yang menggembirakan. Sebelum ni tekanan darah ayah tidak pernah 150/90. Biasanya 170/100 atau 160/100”.

Saya sangat bergembira dengan result ini. Dan saya doakan agar ayah dan mak saya semakin sihat dan bahagia selamanya. Saya tak kisah nak topup vivix untuk mak ayah saya setiap bulan pon sebab walaupon ia mahal, ia sangat berbaloi. - Pn Ira

Testimonial #8

Ibu mertua kembali sihat dan kelihatan muda

"Hujung minggu yang lalu, kami sekeluarga pulang ke rumah mertua. Setibanya kami, hari sudah menginjak ke waktu sahur. Semasa di meja makan sambil menikmati juadah sahur, emak dengan nada gembira memberitahu bibirnya kemerah-merahan. Macam pakai lipstik. hehehe. Katanya sakit sendinya sudah semakin berkurangan. Rasa kebas tangan pun sudah berkurangan.

Alhamdulillah…Sebenarnya sudah 2 minggu kot saya bagi mak mertua saya mencuba VIVIX. Memang betullah sepertimana testimoni yang saya baca dan fakta2 berkenaan VIVIX. Saya memang tunggu feedback begini dari mertua. Sebabnya, emak mertua selalu bercerita mengenai keadaan kesihatannya yang selalu rasa kebas tangan, sakit pinggang, sakit sendi, demam lambat baik, emak juga ada lelah. Nafasnya berbunyi agak kuat. Tapi sepanjang 2 hari lepas, memang ada perubahan, nafasnya tidak berbunyi seperti lelah. Alhamdulillah. Saya tahu Shaklee memang bagus. Harganya mahal, tapi setanding kualiti. Sekiranya berkemampuan memang saya pun nak beli VIVIX gak. Senang, hanya sesudu teh, sudah cukup. Ianya untuk kesihatan keseluruhan malahan juga anti penuaan.

Oh ya, sewaktu pulang ke rumah emak di Kedah, emak juga komen kulitnya rasa licin, berseri sikit. Tak tahula penangan VIVIX ke B Complex ke Vitamin C. Saya tak kisah sangat kalau mereka nampak muda, yang penting saya harap mereka lebih sihat, jarang sakit, mudah nak beribadat dan lebih seronok melayan kerenah kami anak-beranak. Tak puas lagi merasa kasih sayang emak dan abah. Saya tak senang hati kalau ibu bapa mengadu sakit sana sakit sini. Saya masih perlukan mereka dalam hidup saya. Takkanlah saya nak sihat seorang sahaja. Ibu bapa dibiarkan masuk hospital, makan ubat-ubatan, cucuk sana, cucuk sini, sedangkan saya tahu ada penawar yang baik seperti supplement Shaklee." - Pn Fiza

Testimonial #9

Rambut beruban kembali hitam

"Saya membelikan ayah tercinta sebotol Vivix memandangkan beliau sering mengadu penat memandu jarak jauh (KB-KL) setiap bulan kerana menghadiri mesyuarat. Ya, perjalanan dari KB-KL-KB memang penat, mungkin kerana tiada lebuhraya.

Saya memberitahu ayah secara berseloroh “Ayah makan Vivix ni nanti ayah jadi muda balik, rambut pun hitam balik”, berdasarkan cerita yang saya dengar tentang rambut beruban menjadi hitam selpas mengambil Vivix .Pada mulanya saya pun tak berapa yakin bahawa Vivix boleh menghitamkan semula rambut ayah saya yang dah memutih sejak beliau muda lagi.

2 bulan kemudian ayah saya berkunjung ke rumah kami, dan saya perasan perubahan pada dirinya. Saya menegur Ayah “Rambut ayah dah nampak hitam-hitam lah!” Ayah saya tersengih dah berkata “Ayah bukan nak kata apa la.. tapi baru ni doktor ayah terkejut..” Terkejut apa pulak la ya. Setahu saya ayah saya tidak menghidap sebarang penyakit. Ayah saya menyambung “Ayah beritahu dia ‘Kalau nak buat program, tahun ini sajalah, sebab tahun depan saya dah pencen’. Dia tanya ‘Haji pencen umur 55 ya?’. Ayah kata ‘Bukan, tahun depan saya 58′. Doktor terkejut katanya Ayah tak macam umur 57 tahun pun” ujarnya dengan gembira.

Wah, sangat gembira sekali saya mendengarnya. Sebagai anak, siapa yang tak bahagia bila ibu bapa kita bahagia, lebih2 lagi ia datang dari benda pemberian kita.Jadi, Ayah saya yang mulanya tak berapa yakin juga dengan Vivix,kini pengguna Vivix yang konsisten.

Saya tak adalah mahukan ayah saya muda semula, tapi apa yang saya harapkan ialah beliau sentiasa sihat, gembira dan ceria.

So kepada anak-anak di luar sana, kalau ada rezeki lebih, belikanlah sesuatu yang lebih bernilai dari emas pertama kepada ibu bapa kita. Ya, itulah nikmat kesihatan yang berpanjangan. " - Mommy lina

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

The bittersweet to remember..
Tq :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular