Ahad, 30 September 2012

Kenapa perlunya tambahan vitamin dalam kehidupan seharian?



{Credit}

Ramai orang percaya bahawa memakan makanan yang seimbang dapat memberi semua vitamin dan mineral yang diperluakan untuk kesihatan yang baik. Seharusnya demikian. Tetapi secara realiti, terdapat banyak sebab mengapa tambahan vitamin diperlukan dalam kehidupan di abad ke- 21 ini. Memakan vitamin merupakan satu cara yang selamat untuk mengoptimakan nutrien dari pemakanan kita, tetapi harus mematuhi arahan yang terdapat di label produk tersebut. Di sini terdapat beberapa sebab mengapa anda harus mengambil tambahan vitamin.....                                                         

KEGILAAN BERDIET   
Mereka yang gemar berdiet dan meninggalkan beberapa kumpulan makanan boleh menghadapi kekurangan vitamin yang serius. Walaupun diet rendah lemak popular tetapi jika keterlaluan akan menyebabkan kekurangan vitamin A,D dan E. diet sayur-sayuran juga harus dirancang dengan berhati-hati supaya tidak terdapat kekurangan Vitamin B12 yang mana boleh mengakibatkan kekurangan darah.

KURANG DAYA PENGHADAMAN    
Walaupun pemakanan anda baik, kurang daya penghadaman boleh menghadkan pengambilan vitamin oleh tubuh. Penyebab utama penghadaman tidak berkesan adalah kurang menguyah makanan dan makan terlalu laju. Ini mengakibatkan saiz partikel makanan yang terlalu besar yang tidak membolehkan penghadaman enzim sepenuhnya. Pemakaian gigi palsu lebih terdedah kepada keadaan ini kerana mereka tidak dapat mengunyah dengan berkesan seperti mereka yang mempunyai gigi yang lengkap.

MASAK TERLALU LAMA  
Memasak dengan lama atau memanaskan daging, merebus sayuran boleh mengoksidakan dan memusnahkan vitamin tidak tahan haba seperti kumpulan B, C dan E. Sesetengah Vitamin B6 boleh musnah melalui iridiasi daripada gelombang mikro.

KOPI PANAS, TEH DAN REMPAH   
Tabiat meminum air yang terlalu panas atau memakan terlalu banyak bahan-bahan perengsa seperti kopi, teh atau jeruk dan rempah boleh mengakibatkan keradangan kepada lapik penghadaman. Ini menyebabkan penurunan dalam rembesan  cecair hadaman dan pengestrakan vitamin dan mineral daripada bahan makanan menjadi lemah.

ALKOHOL   
Terlalu banyak minum alkohol boleh merosakkan hati dan pankreas yang amat penting di dalam penghadaman dan metabolisme. Ia juga boleh merosakkan lapik saluran usus dan mejejaskan dengan teruk penyerapan nutrien. Keadaan ini boleh menyebabkan kekurangan zat makanan. Kerap meminum alkohol meningkatkan keperluan tubuh untuk vitamin kumpulan B terutamanya Tiamin, Niasin, Piridoksin, Asid Folik dan Vitamin B12, A dan C serta mineral seperti Zink, Magnesium dan Kalsium. Alkohol menjejaskan ketersediaan, penyerapan dan metabolisme nutrien.

MEROKOK   
Tembakau adalah perengsa kepada saluran usus dan meningkatkan metabolisme tubuh untuk keperluan Vitamin C, sebanyak lebih kurang 30mg untuk setiap sebatang rokok berbanding dengan keperluan mereka yang tidak merokok. Vitamin C yang terdapat di dalam makanan seperti betik, limau dan kapsikum akan teroksida dengan pantas sebaik sahaja ianya dipotong, dibuat jus, dimasak atau disimpan di bawah panas matahari atau hampir dengan haba. Seperti yang kita sedia maklum, Vitamin C penting untuk fungsi imun.

MAKANAN MUDAH  
Diet yang mengandungi karbohidrat bertapis seperti gula, tepung putih dan beras putih akan memerlukan sumber tambahan Vitamin kumpulan B untuk memproses karbohidrat ini. Diet yang tidak seimbang akan menyumbangkan kepada keadann seperti kerengsaan, keletihan dan gangguan tidur.

ANTIBIOTIK   
Sesetengah antibiotik walaupun penting untuk melawan jangkitan, juga membunuh bakteria dalam usus yang selalunya menghasilkan Vitamin kumpulan B untuk diserap melalui dinding usus. Kekurangan tersebut boleh menyebabkan berbagai jenis masalah saraf. Oleh itu disyorkan untuk mengambil tambahan Vitamin kumpulan B apabila terdapat penggunaan spektrum antibiotik yang berpanjangan.

KEMALANGAN DAN PENYAKIT  
Melecur boleh mengakibatkan kehilangan protein dan nutrien yang diperlukan seperti vitamin dan mineral. Pembedahan meningkatkan keperlaun Zink, Vitamin E dan lain-lain nutrien yang diperlukan untuk pembinaan se baru. Pembaikan tulang yang patah memerlukan bekalan Kalsium dan Vitamin C di samping bekalan diet lain yang lengkap sepenuhnya. Untuk mengelakkan jangkitan, perlu ada sumber pemakanan yang banyak daripada Zink, Magnesium, Vitamin B5 dan B6.

ALAHAN MAKANAN   
Mengetepikan kumpulan makanan yang lengkap daripada diet seperti kes dimana seseorang itu alah kepada glukosa atau laktosa, akan menyebabkan kehilangan nutrien yang penting seperti tiamina, riboflavin atau kalsium.

KEKURANGAN PENGAMBILAN MAKANAN   
Sesetengah orang makan sedikit walaupun tidak mempunyai matlamat untuk mengurangkan berat badan. Kajian di A.S. menunjukkan bahawa purata wanita mengekalkan berat badan mereka pada 7560 kilojoules sehari, dimana dietnya kemungkinan rendah di dalam tiamina, kalsium dan ferum.

TIDAK MENDAPAT CAHAYA MATAHARI YANG CUKUP   
Pesakit, pekerja yang mengikut syif dan sesiapa sahaja yang kurang terdedah kepada cahaya matahri boleh mengalami kekurangan Vitamin D, yang mana diperlukan untuk metabolisme kalsium. Kekurangan ini boleh menyebabkan penyakit riket dan osteoporosis  (tulang menjadi nipis).

ORANG YANG BERUMUR   
Golongan berumur didapati mengambil vitamin dan mineral yang rendah terutama ferum, kalsium dan zink. Kekuranagn asid folik dan Vitamin C selalunya ketara dan juga pengambilan serat yang rendah. Kekurangan Riboflavin (B12) dan Piridoksin (B6) juga berlaku.

REMAJA   
Perkembangan pantas di alam remaja terutama untuk gadis meningkatkan permintaan ke atas sumber nutrien untuk menampung perkembangan fizikal, biokimia dan emosi yang cepat di dalam kumpulan umur ini.

WANITA HAMIL   
Kehamilan mewujudkan permintaan yang tinggi untuk nutrien dalam memastikan perkembangan bayai yang sihat dan untuk memastikan keadaan selesa untuk ibu. Nutrien biasa yang perlu ditambah semasa kehamilan adalah kumpulan B terutama B1, B2, B3, B6, asid folik dan fosforus. Harus diambil perhatian bahawa dalah mustahak untuk mendapatkan penilaian pakar untuk mementukan keperluan nutrien semasa kehamilan.

AHLI SUKAN   
Ahli sukan banyak memerlukan makanan dan mengalami tekanan. Faktor ini mempengaruhi keperluan mereka untuk Vitamin kumpulan B, Vitamin C dan ferum. Ujian  yang dilakukan ke atas ahli sukan telah menunjukkan kekurangan dalam pelbagai jenis vitamin.

TEKANAN   
Tekanan fizikal, emosi dan kimia meningkatkan keperluan untuk Vitamin B2, B5, B6 dan C. Pencemaran udara meningkatkan keperluan untuk vitamin E.

~~~~~~~~

Vitamin For Our Daily Life

Vitamin A occurs in two form- performed Vitamin As known as retional and pro vitamin A, also known as beta carotene. Vitamin A  is also known as “the vision vitamin” for its role in aiding eyesight. Because it is fat soluable and stored in the liver, it need not be replenished everyday. Vitamin A helps maintain healthy skin, teeth and bones as well as mucous membranes such as those in the nose, throat and lungs, it is necessary in the formation of eye pigment involved in night vision and is therefore essential for vision in dim light. Vitamin A is needed for proper development of the fetus in the womb; The vitamin B complex consists of eight water soluble vitamins. 

The B vitamins work together to boost metabolism, enhance the immune system and nervous system, keep the skin and muscles healthy, encourage cell growth and division, and other benefits to your body. Brewer’s yeast is one of the best sources of the B vitamins.B1, known as thiamine, serves as a catalyst in carbohydrate metabolism and helps synthesize nerve-regulating substances. Deficiency can cause heart swelling, leg cramps, and muscular weakness. Rich food sources high in thiamine include liver, heart, and kidney meats, eggs, leafy green vegetables, nuts, legumes, berries, wheat germs, and enriched cereals. The Recommended Dietary Allowance (RDA) is 1.5 mg. Some believe thiamine helps protect against alcoholism and that it is good for depression, stress, and anxiety. It is also said to improve mental ability and to help indigestion.B2, or riboflavin, helps metabolize fats, carbohydrates, and respiratory proteins. A deficiency can result in skin lesions and light sensitivity. Riboflavin’s are abundant in mushrooms, milk, meat, liver, dark green vegetables, and enriched cereals, pasta, and bread. The RDA is 1.3 mg for adults. The vitamin is good for the skin, nails, eyes, mouths, lips, and tongue, and it is believed to help protect against cancer.B3—also known as niacin, vitamin P, or vitamin PP—helps release energy from nutrients. It can reduce cholesterol and prevent and treat arteriosclerosis, among other benefits. Too little B3 can result in pellagra, a disease with symptoms that include sunburn, diarrhea, irritability, swollen tongue, and mental confusion. Too much B3 can result in liver damage. Food sources rich in niacin are chicken, salmon, tuna, liver, nuts, dried peas, enriched cereals, and dried beans. The RDA is 14-18 mg per day for adults. 

Vitamin C is a water-soluble vitamin, meaning that your body doesn’t store it. We have to get what we need from food, including citrus fruits, broccoli, and tomatoes. You need vitamin C for the growth and repair of tissues in all parts of your body. It helps the body make collagen, an important protein used to make skin, cartilage, tendons, ligaments, and blood vessels. Vitamin C is needed for healing wounds, and for repairing and maintaining bones and teeth. Vitamin C is an antioxidant, along with vitamin E, beta-carotene, and many other plant-based nutrients. Antioxidants block some of the damage caused by free radicals, substances that damage DNA. The build-up of free radicals over time may contribute to the aging process and the development of health conditions such as cancer, heart disease, and arthritis. It’ s rare to be seriously deficient in vitamin C, although evidence suggests that many people may have low levels of vitamin C. Smoking cigarettes lowers the amount of vitamin C in the body, so smokers are at a higher risk of deficiency.

Jumaat, 28 September 2012

Bercuti




dari IG
hehe kami di sini cuti-cuti mesia :)
Dari 26.9 - 29.9 :)
Esok suda mau pulang


- Posted using BlogPress from my iPhone by fatrina

Selasa, 25 September 2012

{TESTIMONIAL} Kulit Sihat dan Cantik

{Klik untuk paparan lebih jelas}

Perkembangan terkini beliau setelah mengambil  B Complex + Vitamin C + Vitamin E. Kulit makin licin dan pori-pori semakin mengecil. dan tidak lupa beliau mengambil air kosong lebih 3L sehari, rehat secukupnya dan jaga pemakanan.

Anda mengamalami masalah yang sama? 
Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133



{TESTIMONIAL} Period kembali normal & Kulit cantik

{Klik gambar untuk paparan lebih jelas}
{Credit FB Bariyah Ibrahim}

Beliau telah mengamalkan pemakanan vitamin GLA dan Vitamin untuk kulit. Dan hasilnya period beliau kembali normal, kulit dah kurang berjerawat, kulit badan semakin cerah, rambut semakin kurang gugur, tidak demam dan selsema lagi dan keputihan serta masalah kering ketika bersama tiada lagi :) 


Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133

{INFO} Omega Guard


Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuardTM menyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133

{INFO} Keperluan dan kepentingan Vitamin ketika mengandung

Kepentingan Zat Ketika Mengandung.

Adalah penting bagi ibu untuk mendapat pemakanan yang seimbang semasa mengandung. Ini termasuklah dengan memakan buah-buahan, sayuran, bijiran wholegrain, kekacang . Kurangkan mmakan makanan yang terlalu masin dan manis, makanan berlemak,dan makanan segera. 

Walaubagaimanapun,apabila ibu mengalami masalah alahan, muntah-muntah semasa mengandung, adalah sukar untuk mendapat khasiat dari pemakanan sahaja, jadi mengambil vitamin tambahan adalah disarankan. Secara keseluruhannya,multi vitamin yang baik untuk wanita hamil haruslah mengandungi cukup asid folik, zat besi dan calcium. Asid folik atau vitamin B terdapat dengan banyak dalam makanan seperti kekacang, sayuran hijau, dan makanan bijirin. Asid folik amat penting kepada tumbesaran saraf bayi semasa 3 bulan pertama kerana kekurangan vitamin ini ada dikaitkan dengan kecacatan saraf bayi (neural tube defect). Dengan memakan asid folik diperingkat awal hamil, boleh mengurangkan risiko ini. 

Zat besi juga merupakan galian yang penting kerana semasa mengandung, badan kita akan membuat lebih sel-sel darah untuk mempastikan oksigen yang cukup untuk bayi, tetapi zat besi juga penting untuk pembinaan sel darah merah bayi kita. Penyakit anemia (kurang darah) senang terjadi dikalangan mereka yang kerap mengandung dan ia disebabkan oleh kekurangan zat besi kebanyakkannya. Pastikan anda mengetahui tahap hemoglobin anda sebaik sahaja anda hamil.
{Credit

Vitamin apakah yang kami cadangkan untuk anda ambil?

B- Complex : Mengandungi 8 jenis vitamin B yang lengkap termasuk asid folik. Jadi tidak perlu mengambil asid folic berasingan.

Vita-Lea with Iron : Vita-Lea adalah multivitamin dan mineral. Anda tidak pelu ambil Obimin lagi dan pelengkap untuk menampung vitamin yang kurang.

Vitamin C – Meningkatkan antibodi badan, natural antihistamine dan sumber kolagen. Dapat mengurangkan kesan stretch mark

OsteMatrix – Memberikan 1000mg kalsium yang diperlukan sehari. Setiap satu tab mengandungi 250mg Kalsium. Ibu mengandung memerlukan 1000mg-1300mg kalsium sehari untuk membentuk tulang yang kuat & gigi untuk bayi.

Petikan daripada Baby Center
When you're pregnant, your developing baby needs calcium to build strong bones and teeth; to grow a healthy heart, nerves, and muscles; and to develop a normal heart rhythm and blood-clotting abilities. If you don't get enough calcium in your diet when you're pregnant, your baby will draw it from your bones, which may impair your own health later on.

 Protein ( ESP) – ESP akan memberikan ibu hamil tenaga yang berterusan dan cepat letih. Selain itu akan mencantikkan kulit dan mengurangkan stretch-mark effect.

Petikan daripada Baby Center
The amino acids that make up protein are the building blocks of your body's cells – and of your baby's body as well. It's important to get enough protein throughout your pregnancy, but especially during the second and third trimesters, when your baby is growing the fastest and your breasts and organs are getting bigger to accommodate the needs of your growing baby.

OmegaGuard –DHA dan EPA daripada Omega penting untuk pembentukan otak dan mata bayi. Ia juga akan mengawal paras kolestrol dalam badan ibu hamil.

Nah, cuba anda lihat. Vitamin yang kami cadangkan akan memberikan faedah kepada kedua-dua belah pihak : IBU HAMIL & BAYI  {credit & credit}


Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133








Isnin, 24 September 2012

{INFO} Meal Shakes



Hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:

•    Sarapan segera yang berkhasiat
•    Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
•    Hidangan segera untuk para atlet
•    Kudapan menarik pada bila-bila masa
•    Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium 



Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu. 



Siapa yang perlukan MealShake

Basically,ia sesuai utk semua kanak2 terutamanya yang kurang selera mkn atau yang sembelit atau pun kanak2 obese. Juga sesuai utk sesiapa sahaja (

Ibu2 mengandung,menyusu,pesakit2 dlm proses pemullihan selepas operation, mereka2 yg inginkan kulit cantik,
 ingin kekal sihat) .especially yang tak gemarkan supplemen dalm bentuk tablet kerana Mealshake ni datang dlm bentuk serbuk,dibancuh jd minuman yg lazat. MealShake ni juga bagus utk mereka yang ingin menambah/memantau berat badan.. {Credit}

Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133

{INFO} NutriFeron™




Dicipta oleh pakar imun, Dr. Yasuhiko Kojima
Satu-satunya suplemen yang dicipta oleh pakar imun - Dr. Yasuhiko Kojima.

Lebih daripada 40 Tahun Penyelidikan
Dr. Kojima berjaya mencipta NutriferonTM selepas beberapa kali menjalankan ujikaji dan penilaian terhadap beribu-ribu sebatian dan lebih daripada 200 herba lain.

NutriferonTM mengandungi satu campuran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi yang berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower.  Boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133

{INFO} GLA Complex






Minyak Borage, Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. 

Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan
Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid. *

Tiada perisa, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

1Fann YY,, Chapkins RS.Importance of dietary gamma-linolenic acid in human health and nutrition. Journal of Nutrition. 7998;128:1411-1414

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.  Tidak digalakkan bagi perempuan mengandung. 

Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133

Sabtu, 22 September 2012

{TESTIMONIAL} Kitaran haid kembali normal





Klik untuk membaca dengan lebih jelas

Dengan mengamalkan vitamain GLA yang membantu pengedaran haid kembali normal.
GLA COMPLEX
Minyak Borage, Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E
GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.
Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan
Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid.


Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133



- Posted using BlogPress from my iPhone by fatrina

Masalah

saLam~

Tetiba sy rasa ada masalah poblem lak ngan layout baru ni.
Santek memang la santek tapi xleh nk ejas layout tu.
Nak letak nuffnang pon xleh. Huhu
Senget benget lak nampak :(
Haihhh sabar jela :p


- Posted using BlogPress from my iPad

Jumaat, 21 September 2012

Semangat la sangat

saLam~

Sejak masterchef dah start ni bertambah rajin sy tengok adam & hawa.
Masterchef pon ada kat mustika dari 9-10pm then terus sambung ngan adam dan hawa ngeh2.
Dah xyah tunggu online lagi weehuu.
Tapi pelik gak sebab skang dh tak ngantuk sangat :p
Dah ok kot :)
Kawan2 jangan lupa follow CipiCipiBlogshop @ liKe kat page CipiCipiBlogshop
Hehe jom sehat dan cantik ngan CipiCipiBlogshop. :)

Posted using BlogPress from my iPhone by fatrina

Wajah baru

saLam~


Ewahhhh lama tak berblog!
Asyik tajuk adam hawa kemuncak je ekeke.
Coffee & Choc dah berwajah baru uolss.
Heartlicious dah tolong buat kan :)
Simple je kan ekeke..
Tapi tak bersusun pun lagi.
Malas nak betulkan hehe.

- Posted using BlogPress from my iPad

Khamis, 20 September 2012

{INFO} Alfafa COmplex



Sumber Zat Makanan Semulajadi & Klorofil

Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien.  Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.  Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
•    Sumber semulajadi alfalfa.
•    Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air
      sebagai minuman herba semulajadi.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Qty : 330 tabs (S), 700 tabs (L)

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133

{INFO} Lecithin



Kolina merupakan satu komponen asetilkolina neurotransmiter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan sistem saraf.  Soya lecithin merupakan sumber utama kolina.

Lecithin Shaklee diperolehi secara semulajadi  daripada kacang soya. Setiap kapsul gel lembut menyumbang 530mg lecithin.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

Qty : 180 tabs

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133

{INFO} Zinc Complex



Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita.  Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita. 

Menyokong dan Memelihara Kesihatan yang Baik
Zink Complex Shaklee merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang baik dan membantu dalam memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein.  Ia juga menyediakan kalsium untuk memelihara kesihatan.*

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sitemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Qty: 120 tabs

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133

{INFO} B Complex



Vitamin B Penting untuk Kesihatan yang baik

Adakah anda mendapat vitamin B yang mencukupi? Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah bahan ubatan boleh meningkatkan risiko kekurangan bekalan vitamin B anda. Justeru itu, vitamin B merupakan keperluan asas dalam diet sihat kita.

B yang Lengkap dan Seimbang
B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.
•    B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.*
•    Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh.  Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.*


Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

Qty: 120 tabs

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133

{INFO} Vita-E Complex




Vita-E complex mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E. 

Setiap kapsul gel lembut memberikan:
•    400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium.
•    Membantu dalam memelihara kesihatan baik.

Tanpa perasa, pewarna dan pemanis tiruan.

Qty: 120 tabs

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133

{INFO} Vita-C Sustained Release 500mg



Sumber Vitamin C Semulajadi yang Disalurkan Jam demi Jam

Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian.  Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh.  Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.*

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

Qty: 180 tabs

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133


{INFO} Vita-Lea Iron Formula




Multi vitamin & Multi mineral

Multi yang Hebat
Suplemen seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan Sains terbaik Shaklee yang mampu dibeli.  Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

Jika diambil setiap hari, Vita-Lea mampu:
•    Membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik.*
•    Mengandungi beta karotena yang membantu dalam
      mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan
      tisu.
•    Mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin C dan D
      untuk kesihatan tulang dan gigi.
•    Biotin dan asid pantotenik membantu untuk
      memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh
•    Vitamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah
      merah.*

Qty: 120 tbs

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.
Tiada tambahan perasa tiruan, pemanis, bahan pewarna atau pengawet.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133

{INFO} Collagen Powder


Untuk rasa lebih sihat, kulit lebih muda menawan

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran.

Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja.

Qty: 15 Paket

* Berat molekul diukur dalam unit Dalton


Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133

Berpantang bersama SHAKLEE


Lazimnya kita masih mengamalkan tradisi turun temurun zaman ibu/nenek moyang kita berpantang dengan jamu dan sebagainya. Namun tidak semua yang dapat mengamalkannya kerana mungkin tidak sesuai dengan keadaan bayi kita. Dengan itu, selari dengan peredaran zaman dan masa, kebanyakan ibu-ibu lebih selesa memilih untuk berpantang dengan supplement/vitamin.

Vitamin-vitamin yang disyorkan ketika berpantang adalah :

Vitalea
Merupakan multivitamin dan multimineral untuk membekalkan tenaga dan keperluan nutrisi tubuh.

B Complex 
Terdiri dari 8 vitamin B dengan asid folik. Membantu mengurangkan kemurungan, metabolisma, membantu pembinaan sel darah merah.

Vita-C Sustained Released
Vitamin C dengan pelepasan secara berperingkat mengikut masa untuk pastikan badan mendapat bekalan vitamin C sepanjang hari.

Zinc
Menyembuhkan luka bersalin dengan cepat dan mengelakkan kelesuan.

Alfalfa
Menggalak susu disamping mengecutkan rahim, mengurangkan sakit sendi dan membuang toksin dalam badan.

Ostematrix 
Bekalan kalsium (dilengkapi dengan Magnesium, Vitamin D dan mineral penting yang lain) untuk kesihatan tulang dan bermanfaat untuk penyusuan susu ibu.

ESP (Energizing Soy Protein)
Protein soya non-GMO yang terdiri dari semua asid amino yang diperlukan untuk pembinaan sel tubuh dan berfungsi mempercepat penghasilan susu ibu.

*Alfafa dan VitaLea TIDAK BOLEH diambil oleh mereka yang berpenyakit autoimune & SLE.

Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133

Rabu, 12 September 2012

Adam&Hawa | kemuncak

saLam~

haaa baru abes tengok adam & hawa episod semalam. Haha
Tengok link apa ntah tadi.
Ko tadak mustika ke??
wakaka
Mak ada nak oiiii tapi xberkesempatan nak nengok malam2 ni ha..
Ngan keadaan mak yang ngantok.. Yang lembikk.. Ngan cipot nak kena layan lagi..
Makanya layan la siaran ulangan kat mustika @ ria yang ntah bila ada.
Sebab da tau isi novel adam & hawa, maka makin bestla tengok citenye.
Even heroin yang kaku je bila cakap tapi tatap comel buat mimik muka :)
lama2 tengok baru nampak comel haha
So episod kemuncak adalah semalam bila mereka ditangkap khalwat.
Rasa nak tunggu episod akhir je lak ekeke
Best tak korang2 yang layan adam & hawa nih? :)


- Posted using BlogPress from my iPad

Selasa, 11 September 2012

Breastfeeding - Opt #3

saLam~

Dan seterusnya bagi mereka yang ingin mencuba set breastfeeding opt #3 iaitu SET TRIPLE M.
Penambahan bagi item Ostematrix ataupun dikenali sebagai kalsium.

SET TRIPLE M


OsteMatrix™Lebih daripada Sekadar Kalsium OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.
Qty L : 120 tabs
* ALFAFA dan Vitalea tidak boleh diambil oleh pesakit SLE dan dinasihatkan mendapat konsultasi dari Doktor anda terlebih dahulu.

Bagi mereka yang ingin mencuba Set B - Trial Pack dan mendapatkan promosi dari CipiCipiBlogshop boleh  PM me @ cipicipiblogshop@gmail.com SMS/WHATSAPP/LINE  @ 0123956467.

Milk Booster

saLam~


Vitamin - vitamin Shaklee juga merupakan produk yang terlaris bagi mereka yang dalam proses menyusukan bayi mereka. Kadangkala keadaan diri yang tidak cukup nutrien dan juga tekanan kerja dan sebagainya boleh juga menyebabkan kuantiti susu merudum. Dengan itu, vitamin-vitamin ini dapat menjadi 'Milk booster' bagi mereka yang mengalami masalah kuantiti susu yang makin berkurang dan juga untuk kesihatan dalaman.

Antara vitamin-vitamin yang disyorkan adalah seperti berikut:-

Alfalfa
Mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Bertindak sebagai milk booster, kaya dengan nutrisi dan mineral, mengurangkan toksin, melegakan rasa kebas & sakit sendi, melancarkan pelawasan, merendahkan kolestrol.
Qty : 330 tabs (S) / 700 tabs (L)
Vitamin-C Sustained Release 500gm
Anti-oksidan semulajadi, menggalakkan gigi,gusi,tulang, otot & salur darah sihat, membantu mengurangkan simpton alergi.
Qty : 180 tabs
Vitalea
Mengandungi beta karotena, B12, kalsium, vitamin C dan D untuk kesihatan tulang dan gigi.mambantu fungsi penghadaman, pertumbuhan sel, penglihatan & pembentukan sel darah merah
Qty : 120 tabs
B-Complex
Mangandungi B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga. Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Menggalakkan kesihatan jantung, mengurangkan simpton kemurungan & tekanan.
Qty : 120 tabs

Energizing Soy Protien
Pengambilan ESP yang konsisten dapat membantu penghasilan susu ibu, membekalkan tenaga sesuai untuk mereka yang baru pulih dari sakit, baik untuk kanak-kanak, menyuburkan kesihatan kulit, rambut, kuku dan otot.
OsteMatrix™Lebih daripada Sekadar Kalsium OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.
Qty : 120 tabs

 * ALFAFA dan Vitalea tidak boleh diambil oleh pesakit SLE dan dinasihatkan mendapat konsultasi dari Doktor anda terlebih dahulu.


Untuk keterangan lanjut boleh PM CipiCipiBlogshop/cipicipiblogshop@gmail.com
SMS/Whatsapp/Line : 0123956467
Shaklee ID : 889133

Breastfeeding - Opt #1

saLam~

set breastfeeding Shaklee adalah produk yang terlaris.
milk booster bagi mereka yang mengalami masalah kuantiti susu yang makin berkurang dan juga untuk kesihatan dalaman.

SET B FULL PACK


Alfalfa
Mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Bertindak sebagai milk booster, kaya dengan nutrisi dan mineral, mengurangkan toksin, melegakan rasa kebas & sakit sendi, melancarkan pelawasan, merendahkan kolestrol.
Qty : 330 tabs

Vitamin-C Sustained Release 500gm
Anti-oksidan semulajadi, menggalakkan gigi,gusi,tulang, otot & salur darah sihat, membantu mengurangkan simpton alergi.
Qty : 180 tabs

Vitalea
Mengandungi beta karotena, B12, kalsium, vitamin C dan D untuk kesihatan tulang dan gigi.mambantu fungsi penghadaman, pertumbuhan sel, penglihatan & pembentukan sel darah merah
Qty : 120 tabs

B-Complex
Mangandungi B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga. Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Menggalakkan kesihatan jantung, mengurangkan simpton kemurungan & tekanan.
Qty : 120 tabs
 * ALFAFA dan Vitalea tidak boleh diambil oleh pesakit SLE dan dinasihatkan mendapat konsultasi dari Doktor anda terlebih dahulu.

Bagi mereka yang ingin mencuba Set B - Trial Pack dan mendapatkan promosi dari CipiCipiBlogshop boleh  PM me @ cipicipiblogshop@gmail.com SMS/WHATSAPP/LINE  @ 0123956467.

A right start to GOOD NUTRITION!

A right start to GOOD NUTRITION!

DO PM me @ cipicipiblogshop@gmail.com
@
SMS/WHATSAPP/LINE me  @ 0123956467

Rabu, 5 September 2012

Isnin, 3 September 2012

Hye september!

saLam~

owh rini da 3 september pon
Just to say hye!
Hehe
Phewww new environment. Againnn :)
Sangapppp






- Posted using BlogPress from my iPhone by fatrina

Ahad, 2 September 2012

Adam & Hawa | muara hati

Hehe dari pagi sampai malam duk baca novel adam &hawa.
Masih ada skill baca novel sehari ekeke
Dan yang paling best incik somi cakap tyme 'camni' mesti ngadap novel kan? Ekeke
Dan dah tengok adam & hawa kat uTube.
Tetiba rasa best le plokkk ekeke
Tapi bila tengok tyme siaran 10pm uwaaa malas betol nak menunggu.
Huh tengok ulangan jeleee :p
Moh kita layan lagu muara hati :)

Tajuk Lagu: Muara Hati
Album: OST 'Adam & Hawa' Astro Mustika HD
Artis: Hafiz ft. Siti Nurhaliza

Cinta terpisah ruang waktu
Tetap cinta bersatu dalam hatiku
Walau raga kita tak mungkin bersama
Ku yakini hati kan tetap setia
Ku percaya kemana pun kau berjalan
Suara cinta menuntunmu kepadaku
Kerna bila cinta sudah bersemadi
Takkan terpisah hati
Korus:
Demi cinta dalam hatimu
Ku yakin engkau untukku
Meski jejak pisahkan kita
Cinta kan bawa kembali padamu
Hoo uuu..
Aku ada kerna kau ada
Dan cinta hatiku hanyalah untukmu
Jalanku tertuju padamu
Kemana pun kan pasti kembali
[Ulang Korus]
Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk
Bersatu dalam hatimu
Hanya dirimu dan aku
Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk (merasuk dalam hati)
Cinta..
sumber~lagu best


- Posted using BlogPress from my iPad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular