Sabtu, 6 September 2008

unkNown titlE~

ni aku dpt dr mR naZri yg bg kat frenster..huhu..haru betul aku baca..mr nazri sorg je betul pahami aku..terima je apa aku kata...apa aku buat...even kitorg langsung xpenah bersua muka..xpenah dgr sore..dulu kalo aku btenet dia la yg jadik kawan aku tuk ym...men game..thanx bro..

kenapa kita menutup mata ketika kita tidur?,ketika kita menangis?,ketika kita membayangkan sesuatu?.Itu kerana hal terindah di dunia ini TIDAK TERLIHAT…

Ketika kita menemui seseorang yang keunikannya SEIRING dengan kita, kita bergabung dengannya dan jatuh ke dalam suatu keanehan yang dinamakan CINTA.Ada hal-hal yang tidak ingin kita lepaskan.Orang- orang yang tidak ingin kita tinggalkan…

Tapi ingatlah…melepaskan BUKAN akhir sebuah dunia, melainkan awal suatu kehidupan yang baru.

Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis, mereka yang disakiti, mereka yang telah mencari…dan mereka yang telah mencuba. Kerana MEREKALAH yang bisa menghargai betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka…

CINTA yang AGUNG, adalah ketika kamu menitiskan air mata dan MASIH peduli terhadapnya, adalah ketika dia tidak mempedulikanmu dan kamu MASIH menunggunya dengan setia, adalah ketika dia mulai mencintai orang lain dan kamu MASIH bisa tersenyum seraya berkata ‘Aku turut berbahagia untukmu’.

Apabila cinta tidak berhasil…BEBASKANLAH dirimu…biarkan hatimu kembali melebarkan sayapnya dan terbang ke alam bebas. Ingatlah… bahawa kamu mungkin menemui cinta dan kehilangannya tapi ketika cinta itu mati, kamu TIDAK perlu mati bersamanya…

Orang yang kuat BUKAN mereka yang selalu menang, MELAINKAN mereka yang tetap tegar ketika mereka jatuh. Entah bagaimana dalam perjalanan kehidupan, kamu belajar tentang dirimu sendiri dan menyedari bahawa penyesalan tidak seharusnya ada. HANYALAH penghargaan abadi atas pilihan-pilihan kehidupan yang telah kau buat.

TEMAN SEJATI… mengerti ketika kamu berkata ‘aku lupa..’, menunggu selamanya ketika kamu berkata ‘tunggu sebentar’. Tetap tinggal ketika kamu berkata ‘tinggalkan aku sendiri’. Membuka pintu meski kamu BELUM menutup dan berkata ‘bolehkah saya masuk?’.

MENCINTAI… BUKANlah bagaimana kamu melupakan, melainkan bagaimana kamu MEMAAFKAN. BUKANlah bagaimana kamu mendengarkan, melainkan bagaimana kamu MENGERTI.

BUKANlah apa yang kamu lihat, melainkan apa yang kamu RASAKAN. BUKANlah bagaimana kamu melepaskan, melainkan bagaimana kamu BERTAHAN. Lebih bahaya mencucurkan air mata dalam hati, dibandingkan menangis tersedu-sedu. Air mata yang keluar dapat dihapus, sementara air mata yang tersembunyi menggoreskan luka yang tidak akan pernah hilang.

Dalam urusan cinta, kita SANGAT JARANG menang.. Tapi ketika CINTA itu TULUS, meskipun kalah, kamu TETAP MENANG hanya kerana kamu berbahagia dapat mencintai seseorang…LEBIH dari kamu mencintai dirimu sendiri.

Akan tiba saatnya dimana kamu harus berhenti mencintai seseorang BUKAN karena orang itu berhenti mencintai kita, MELAINKAN karena kita menyadari bahwa orang itu akan lebih berbahagia apabila kita melepaskannya.

Apabila kamu benar-benar mencintai seseorang, jangan lepaskan dia, jangan percaya bahwa melepaskan SELALU bererti kamu benar-benar mencintai.MELAINKAN… BERJUANGLAH demi cintamu. Itulah CINTA SEJATI.

Lebih baik menunggu orang yang kamu inginkan DARIPADA berjalan bersama orang ‘yang tersedia’. Kadang kala, orang yang kamu cintai adalah orang yang PALING menyakiti hatimu dan kadang kala, teman yang menangis bersamamu adalah cinta yang tidak kamu sedari....

*cinta sejati sy sudah pergi...sudah jadik milik org len..bukan milik sy..lepaskan la cinta sejati itu..biarla ia pergi bersama org yg dia sayangi..



i c u whEn i c u~

8 ulasan:

  1. ye..jangan dikenang cinta yang dah pergi, yang bukan lagi milik kita..lagi pun banyak lagi kan yang menanti...
    *dah mcm pantun lak bunyi nye*

    BalasPadam
  2. dayu~
    tula..xnk dkenang tp kenangan tu dtg gak..huhu

    BalasPadam
  3. kenangan mmg x bleh d lupakan..just jadikan pengajaran..

    BalasPadam
  4. qasEh~
    tula..tp sian org lain jadik mangsa..huhuh

    BalasPadam
  5. Ooo...janganlah sedih...cinta tu datang dan pergi..nanti dtg lagi cinta yg lagi hebat..cinta yang lalu tu jadi tak heran punya..he he..

    BalasPadam
  6. salam..entry yg menarik..penuh maksud yg tersurat n tersirat..

    BalasPadam
  7. salam...

    satu entry n blog yg menarik..penuh dengan maksud yg tersurat n tersirat..keep up your good work!

    BalasPadam
  8. tie~
    mmg cinta lalu jadi xheran tp...kdg2 ia ttap mnyerabutkan akal pkran..hehe

    rizal~
    hi n welcome 2 my blog..hehe..

    BalasPadam

The bittersweet to remember..
Tq :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular