Isnin, 14 April 2008

induction...induction...induction...



ari ni aku kena meluangkan masa tuk pegi nam fatt punyer induction kat kgsaas...bocang!!!nak bangun pagi pun malas tahap dewa le...huhu..tp wajib plak induction ni... ni bukti aku pegi kursus 2 ea...





pecaya kan..??? mujur la nk g sana x la nk jem apple sangat...aku sampai kira2 ok la sblum kul 9..tp 8.30 da start tuk breakfast dulu...tp aku da mamam tyme lam kete lagi..hehe..ni rutin harian aku skang...breakfast lam kete..huhu~


sampai je kat kgsaas..aku da kembali kat memoril lm..yela...opis aku dulu penah buka pose situ...n semuanya bermula pada bulan yg mulia 2...besar hikmah 2 kan... aku pegi situ pun ngan dia...balik 2 aku pegi jalan tar..teman dia beli songkok...butang baju...n tudung tuk akak n mak dia...dia nk beli kat aku tp aku xnk..sbb........ kalo ikut hati aku da xnk pegi bukak pose 2 tp sbb dia da pujuk..aku ikut gak.. huhu.. ntah la..byk benda jadi bulan pose ni..start aku tau dia contact blik gurl 2...blaa..blaa..bla.....da le...sedey da ni...


balik kat cite induction ye....huhu...layannnnn~


start je program ni...dat guy nama nye jeffrey. yg start..nama dia sama ngan exec.director nam fatt le...org 2 tanya how r u..?huh..nk je jwb tension kena dtg induction 2...tp semua jwb fine..tq..tp dia jwb fine...?fine 2 mcm kita bwk kete ngan laju pastu kena tahan dek bapak pulisi...pastu polis 2 ckp dis ur fine...huhu~ke situ plak dia...dia ckp 'when sumbody asked u..how r u...pls say..great!!!' waaa..dasyat cina ni..mula2 kitorg kena cari min 5 names n tanya apa2 je...sapa yg jwb..yg volunteer dpt markah beb...semua berebut2 nk jawab..mcm2...n aku tetap control keayuan...haha..


pastu...kena bagi grup plak..adeiiiii..xkenal plak...dlm grup ni kena reka team cry! cam all black wat 2..huhu..msg2 ngan idea yg mcm2..kelakar pun ada..grup 1st nk wat n plg best dpt markah woo...grup aku la 2..muahahaaaa..gila markah tol la...ckp2 ckp ni..da tea break plak...


next session cat plak yg ckap blaa...bla..ni more 2 company's profile...sblum 2 dpt pre test..satu hapa pun xtahu..wakaka...pastu bila cat cite..baru la tertutp mulut aku..yela..td ternganga je nk jwb..siap tiru org sebelah lagi..haha..tyme ni sampai drees standard..service standar pun ada le..huhu...


ada 1 topic 2..wat aku tertarik sgt...kat silde 2 tulih..if u're not riding the winds of change...u'll find urself beneath it n cat tanya..which one do u want 2 be..either dinasour @ dolphin? majority jwb nk jadi dolphin.why...?because d dolphin n dinasour exist at d same time with same species..but dolphin still exist until now....dolphin can change with thier environment...'' blaaa...blaa....sampaila masa lunch...huhu~


pastu sambung lagi...selang ngan team cry...pastu sambung lagi...sampaila turn jeffrey balik..ngan dia syok sket...byk yg dia ajar... dia selalu sebut mental warrior..apa ek..?ada 3 cth yh dia bagi...


1st.. challenge...kalo kita kena marat kat bos..keje ari minggu...kena 2 kena ni...juz ckp..''challenge!! ill do my best.....'' plak dah...


2nd...heart...bila tyme kena marah..kena maki hamun...tension..akan ada titik itam kat hati...cam kalo wat dosa akan ada 1 titik itam kat ati kite...rite..?huhu...so...untuk elak ati kita terus itam...kita kena ada big heart.. tuk ada byk space lagi yg x itam...huhu..lain plak ye..tp yg paling penting...msg ni...''i have a big heart..i always forgive people who disappointed me!!! yup!! i really done for it!!


3rd...kalo ada yg -ve kita dapat cam yg 1st tadi...kita juz letak ibu jari kita kat dahi n sebut...cancel..cancel...cancel...go away.. i'll not complain..i'll not blame n i'll stop giving excuss..huhu... bleh ke aku ikut ni...?lu pikiaq la sdr..bak kata bang bil...hehe..


pastu ada game...mula2 kena silang2 pegang pastu kena leraikan jadi bulatan balik..cam yg dak2 af wat masa camping 2...n yg paling ajaib.grup aku pling cepat..yeyeyeyyyy! 2nd game...sorg kena jatuh kan badan atas tgn geng2 lain..huhu...gak cam lam af6 2...tp dak2 2 duk lam air..tp aku x..hehe...


grup yg dpt markah pling sikit kena denda..nak tau kena apa..kena nari...huhu...pastu sorg2 kena nari plak...adeiii..poning aku.da la xpenah nari..lagu aserehe plak 2..betul ke aku eja ni...?bior le..best gak..hehe...


n last..kitorg nyanyi lagu ni....


mulanya di sini by freedom..


Tibanya di sini


Bagai terulang lagi


Kisah yang indah


Di antara kita berdua


Sehingga di sini


Tiada berpaling lagi


Kita berteman


Seiring jalan dan sehaluan


Sama sama menjejak mimpi


Sama sama mencari dan menanti


Segalanya direstui cinta sejati


Sama sama gunung didaki


Sama sama turun ke lembah sepi


Suka duka bersama dirasai


Mulanya di sini


Ku kenali dirimu


Sehingga kini


Sehingga ke akhir waktu


Akhirnya di sini


Ku kenali hatimu


Sehingga kini


Kita akan terus berlalu


Sama sama menjejak mimpi


Sama sama mencari dan menanti


Segalanya direstui cinta sejati


Sama sama gunung didaki


Sama sama turun ke lembah sepi


Suka duka bersama dirasai


Di hadapan kita ada jalan


Menuju di kejauhan ada sinar menanti


Di penghujung perjalanan ini


Oh... sambil bernyanyi


Mendendang senandung yang syahdu


Riangnya hati dan indah duniaku


Sama sama menjejak mimpi


Sama sama mencari dan menanti


Segalanya direstui cinta sejati


Sama sama gunung didaki


Sama sama turun ke lembah sepi


Suka duka bersama dirasai...


ni grup member aku....


last2 rasa besnyer pegi induction ni...xboring pun..huhu..cam nk g lagi je...byk le yg dapat..bkongsi pengalaman ngan semua..yg penting..apa yg aku rasa sama gak ngan org lain rasa..rasa nk benti keje je mula dulu..tp skang...tidak lagi......yeyeyeeeeyyy!!!

tamat le cite aku kena pegi induction...hehe

daaaa~

i c u e when i c u~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

The bittersweet to remember..
Tq :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular